• سه‌شنبه / ۷ آبان ۱۳۹۲ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 92080704299
  • منبع : نمایندگی سمنان

نخستین یادواره شهدای عشایر ایلات و طوایف استان سمنان برگزار می‌شود

نخستین یادواره شهدای عشایر ایلات و طوایف استان سمنان برگزار می‌شود

دبیر ستاد یادواره شهدای عشایر استان سمنان گفت: نخستین یادواره 250 شهید عشایر ایلات و طوایف این استان سمنان نهم ماه جاری در مهدیشهر برگزار می‌شود.

دبیر ستاد یادواره شهدای عشایر استان سمنان گفت: نخستین یادواره 250 شهید عشایر ایلات و طوایف این استان سمنان نهم ماه جاری در مهدیشهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،منطقه سمنان، حسن ذوالفقاری افزود:ایل سنگسری، ایل اصانلو، ایل الیکایی،طایفه عرب سرهنگی، طایفه‌پروری،طایفه افتری،طایفه بادله و کلاته رودبار،طایفه چوداری،طایفه بوربور، طایفه پل ابریشم و طایفه عرب‌درازی از جمله ایلات و طوایف استان هستند که شهیدانی را تقدیم انقلاب کرده‌اند.

به گفته وی، تاکنون 250 شهید استان سمنان به عنوان شهدای عشایر شناسایی شده و دارای پرونده هستند.

وی افزود: تعداد شهدای عشایر استان بیش از این است که هنوز برخی از آنان به عنوان شهید عشایر شناسایی و معرفی نشده‌اند.

دبیر ستاد یادواره شهدای عشایر استان سمنان با اشاره به معرفی شهدای عشایر شاخص ادامه داد: سازمان بسیج عشایری استان سردار شهید سیدابراهیم کسائیان از شهدای عشایر ایل سنگسری را به عنوان شهید شاخص عشایر در سال 92 معرفی کرده است .

ذوالفقاری نصب سیاه چادر و برپایی نمایشگاهی از دستاوردها و پشتیبانی عشایر شهرستان مهدیشهر در دوران دفاع مقدس را از برنامه‌های جنبی این یادواره بیان کرد.

وی شجاعت و دلیری را از جمله ویژگی‌های شهدای عشایر عنوان کرد و گفت: رزمندگان عشایری در جبهه‌ها با توجه به داشتن روحیه عشایری خود بسیار شجاع و دلیر بودند و در عملیات‌ها اکثراً به عنوان خطشکن وارد عمل می‌شدند.

دبیر ستاد یادواره شهدای عشایر استان سمنان ادامه داد: عشایر در طول دفاع مقدس علاوه بر اینکه از مرز و بوم خود دفاع می‌کردند از ایفای نقش در صحنه تولید اقتصادی کشور غافل نبودند و هرگاه فرصتی دست می‌داد به کسب و کار اقتصادی می‌پرداختند تا چرخه اقتصادی کشور را نیز به پیش ببرند.

این یادواره با حضور سردار مهدی جمشیدی رئیس سازمان بسیج عشایری کشور و با سخنرانی جهانشاه صدیق رئیس سازمان امور عشایری کشور و حجت‌الاسلام جوشقانی مسئول گروه سیره شهدای قم، در مسجد حضرت علی (ع) شهرک انقلاب مهدیشهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha