• پنجشنبه / ۹ آبان ۱۳۹۲ / ۱۶:۱۸
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 92080905619
  • منبع : نمایندگی کردستان

رییس کل دادگستری استان کردستان:

حفاظت و اطلاعات‌ قوه قضاییه مراقبت‌کننده از جایگاه دستگاه قضاست

حفاظت و اطلاعات‌ قوه قضاییه مراقبت‌کننده از جایگاه دستگاه قضاست

رییس کل دادگستری استان کردستان از کاهش 27 درصدی ورودی پرونده‌ها به دادسراهای استان و کاهش 16 درصدی ورودی پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف استان خبر داد.

رییس کل دادگستری استان کردستان از کاهش 27 درصدی ورودی پرونده‌ها به دادسراهای استان و کاهش 16 درصدی ورودی پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کردستان، علی‌اکبر گروسی در جلسه تودیع و معارفه رؤسای حفاظت و اطلاعات داگستری استان کردستان با بیان این‌که «جایگاه دستگاه قضایی یک جایگاه بسیار رفیعی است و وظایف بسیار سنگین و ارزشمندی را در نظام مقدس جمهوری اسلامی به عهده دارد» گفت: این دستگاه مجری عدالت و وظیفه مقابله با ستمگران و در حقیقت ملجاء و پناهگاه مظلومان و ستمدیدگان است و برای دست‌یابی به این مقصود باید برنامه‌ریزی و تلاش فراوانی بخصوص در حوزه نیروی انسانی صورت بگیرد.

وی با اشاره به جایگاه والای دستگاه قضایی در نظام مقدس جمهوری اسلامی افزود: دید عمومی جامعه نسبت به قوه قضاییه یک دید جدی، تحلیل گر و جستجوگر است و عملکرد کارگزاران قضاء، احکام صادره، درستی، سرعت و دقت عمل ما مورد توجه و ریزبینی مردم است.

رییس کل دادگستری استان کردستان در ادامه حفاظت و اطلاعات‌های قوه قضاییه را حصن و حصین دستگاه قضایی و مراقبت کننده از جایگاه دستگاه قضا و جلوگیری از ایجاد فضای ناسالم برای قضات و کارکنانی که رکن اساسی دستگاه قضایی هستند، دانست و گفت: برای اینکه قوه قضاییه سالم و کارآمد باشد و بتواند بخوبی به وظیفه خود عمل بکند باید از بسیاری از فسادها و میکروب‌ها واکسینه شود و این وظیفه به عهده حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه است.

گروسی با اشاره به اقدامات اخیر حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه آنها را کاملاً مدبرانه و عموماً مبتنی بر پیشگیری و جلوگیری از رخنه فساد و ناهنجاری‌ها به دستگاه قضا دانست و افزود: امیدواریم در این عرصه با سلامت و کارآمدی همگی در کنار حفاظت و اطلاعات به وظیفه خود عمل کنیم.

رییس کل دادگستری استان کردستان عنوان کرد: امروز دستگاه قضا متهم به زیر پا گذاشتن قانون نیست و قضات دارای اعمالی مطابق قانون هستند و با حفظ استقلال کامل به مراجعات مردم رسیدگی می‌کنند و این یکی از افتخارات دستگاه قضایی بشمار می‌رود.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حوزه پیشگیری، عملکرد شش ماه اول سال92 آن را نسبت سال گذشته قابل قبول دانست و از کاهش 27 درصدی ورودی پرونده‌ها به دادسراهای استان و کاهش 16درصدی ورودی پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف استان خبر داد.

گروسی خاطرنشان کرد: میانگین زمان رسیدگی‌ها در شش ماه اول سال جاری نسبت به سال گذشته در محاکم تجدید نظر از 94 روز به 71 روز کاهش یافته که این روند در محاکم عمومی 120 روز در محاکم انقلاب 50 روز و در دادسراها 34 روز است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha