• جمعه / ۱۰ آبان ۱۳۹۲ / ۰۹:۴۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92081005786
  • خبرنگار : 71368

مرگ 1079 تن با مسمومیت

مرگ 1079 تن با مسمومیت

رییس مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی از افزایش 2.3 درصدی مرگ ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن، دارو، الکل، قرص‌برنج، دفع آفات نباتی و سم خبر داد.

رییس مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی از افزایش 2.3 درصدی مرگ ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن، دارو، الکل، قرص‌برنج، دفع آفات نباتی و سم خبر داد.

دکتر محمود خدادوست در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در تشریح آمار مسمومیت‌های شش ماهه نخست امسال، گفت: در چارت آماری سازمان پزشکی قانونی مرگ با گاز مونوکسید کربن، مرگ با دارو، قرص‌برنج، دفع آفات نباتی، الکل، جونده‌کش و سیانور جزء آمار مرگ ناشی از مسمومیت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در شش ماهه اول 92، 183 تن بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست داده‌اند، گفت: از این میان 63 تن زن و 120 تن مرد بوده‌اند.

رییس مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی با بیان اینکه مرگ ناشی از گاز مونوکسیدکربن در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل که 212 مرگ ثبت شده، کاهش 13.7 درصدی داشته است، گفت: بر اثر آمار سازمان پزشکی قانونی مرگ ناشی از مصرف دارو در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد 17.1 درصدی را نشان می‌دهد؛ به گونه‌ای که امسال 343 تن (136 زن و 207 مرد) جان خود را در پی سوء مصرف دارو از دست داده‌اند که این رقم در مدت مشابه سال قبل تنها 293 تن بود.

خدادوست همچنین از رشد 13.8 درصدی مرگ ناشی از قرص‌برنج خبرداد و گفت: در شش ماهه نخست امسال 329 تن که 143 تن از آنان زن بوده‌اند، جان خود را از دست دادند که در مدت مشابه سال قبل، مرگ ناشی از مصرف قرص‌برنج تنها 289 تن بود.

وی همچنین با اعلام مرگ 74 تن در پی مسمومیت با دفع‌کننده آفات نباتی، گفت: در شش ماهه نخست امسال 27 زن و 47 مرد در پی مسمومیت ناشی از استفاده از دفع‌کننده آفات جان خود را از دست داده‌اند که این میزان مرگ نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 11.9 درصدی را نشان می‌دهد.

رییس مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی در مورد میزان مرگ ناشی از مسمومیت با الکل، گفت: در شش ماه نخست امسال 64 تن در پی سوءمصرف الکل جان خود را از دست داده‌اند که در این میان 56 تن مرد و هشت تن مونث بوده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل (94 تن) شاهد رشد منفی 31.9 درصد بودیم.

خدادوست همچنین با بیان اینکه در شش ماه اول 92، 11 تن بر اثر مصرف جونده‌کش (به جز قرص‌برنج) جان خود را از دست داده‌اند، گفت: در این میان هفت تن زن و تنها چهار تن مرد بوده‌اند.

وی همچنین در مورد مرگ با سیانور، گفت: بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی در شش ماهه نخست امسال، 16 تن بر اثر مسمومیت با سیانور جان خود را از دست داده‌اند که از این میان 12 تن مرد بوده‌اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل که 11 تن بود، رشد 45 درصدی نشان می‌دهد.

رییس مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال 59 مرگ با سایر مسمومیت‌ها به ثبت رسیده است، گفت: 553 تن در شش ماهه نخست امسال جان خود را بر اثر مسمومیت با قرص‌برنج، دفع آفات‌کش، الکل، جونده‌کش، سیانور و ... از دست داده‌اند که در این میان 213 تن زن و 340 نفر مرد بوده‌اند.

خدادوست در مورد جمع مرگ ناشی از مسمومیت گفت: در شش ماهه نخست امسال 1079 تن بر اثر مسمومیت گاز منوکسیدکربن، دارو و سم جان خود را از دست داده‌اند که از این میان 667 تن مرد و 412 تن زن بوده‌اند.

وی با اشاره به رشد 2.3 درصدی مرگ ناشی از مسمومیت در کشور، گفت: در شش ماهه نخست امسال، 1079 تن جان خود را از دست داده‌اند و این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل (شش ماهه اول سال 91)، 1055 تن جان خود را بر اثر مسمومیت از دست دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha