• چهارشنبه / ۱۵ آبان ۱۳۹۲ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 92081509596
  • خبرنگار : 71410

سه سال از فراق «آندره آرزومانیان» گذشت

سه سال از فراق «آندره آرزومانیان» گذشت

امروز - 15 آبان‌ماه - سالروز تولد آندره آرزومانیان است که سه سالی می‌شود دیگر در میان ما نیست و جای خالی‌اش پشت پیانوی استودیو پاپ همچنان احساس می‌شود.

امروز - 15 آبان‌ماه - سالروز تولد آندره آرزومانیان است که سه سالی می‌شود دیگر در میان ما نیست و جای خالی‌اش پشت پیانوی استودیو پاپ همچنان احساس می‌شود.

به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نوازنده پیانو ایرانی - ارمنی و آهنگساز موسیقی فیلم است که در سال 1333 متولد شد.

«آرزومانیان» در تهران چشم به جهان گشود و فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۵۶ با نوازندگی پیانو آغاز کرد.

او نوازندگی پیانو را در موسیقی فیلم‌های فراوانی از جمله «از کرخه تا راین»، «بوی پیراهن یوسف»، «آخرین پرواز»، «من ترانه پانزده سال دارم»، «زن امروز» و «بی‌تو هرگز» بر عهده داشت.

آرزومانیان همچنین در آلبوم «پاییز طلایی» اثر فریبرز لاچینی و سمفونی «ایثار» اثر مجید انتظامی پیانو نواخته است.

این هنرمند پس از مدتی دست و پنجه نرم کردن با سرطان مغز استخوان، 11 خرداد 1389 در سن 56 سالگی از دنیا رفت و دوستدارانش را تنها گذاشت.

مجید انتظامی پس از درگذشت آرزومانیان در گفتگو با ایسنا گفت: پنجه شیرین او باعث می‌شد کارهایی که موسیقی آن را می‌نواخت به لطافتش افزوده شوند و تنها تم‌کار شنیده نمی‌شد، بلکه به خود کار هم اضافه می‌کرد.

مسعود کیمیایی هم درباره درگذشت او گفته بود: آندره از جمله هنرمندانی بود که در کار خود سبک و سیاق خاصی داشت و بسیار هم زحمت کشیده بود. با وجود این‌که آندره یک نوازنده‌ موسیقی پاپ بود و مهارت موسیقی پاپ را داشت، اما در نواختن ملودی‌های ایرانی نیز تاثیرات بسیار خوبی گذاشت و نوازنده‌ بسیار باتکنیک ملودی‌های ایرانی بود و همیشه جای او در پشت پیانو در استودیوی پاپ خالی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۱۳:۲۴

روحش شاد