• پنجشنبه / ۱۶ آبان ۱۳۹۲ / ۰۹:۲۵
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 92081610272

پس ار دیدار رییس فیفا با رییس سازمان محیط زیست

ابتکار: میان فوتبال و محیط زیست پیوندهای زیادی وجود دارد

ابتکار: میان فوتبال و محیط زیست پیوندهای زیادی وجود دارد

رییس سازمان محیط زیست کشور گفت: از بلاتر خواستیم که در همه فعالیت‌های فیفا از فرهنگسازی در بحث حفظ محیط زیست حمایت کند.

رییس سازمان محیط زیست کشور گفت: از بلاتر خواستیم که در همه فعالیت‌های فیفا از فرهنگسازی در بحث حفظ محیط زیست حمایت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر معصومه ابتکار درباره دیدار امروزش با سپ بلاتر، رییس فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) و این که به چه منظوری از ایشان برای حضور در سازمان محیط زیست دعوت به عمل آمده است، اظهار کرد: به هر حال همه می‌دانیم که ورزش در فضای سالم امکان پذیر است و در روزهایی که هوا آلوده است، امکان فعالیت‌های بدنی هم وجود ندارد. یک نوع پیوستگی عمیقی میان محیط زیست و ورزش وجود دارد و در توجه به حفظ محیط زیست رویکرد فوتبال و استفاده از ظرفیت‌های تبلیغاتی فوتبال اهمیت زیادی دارد. سازمان محیط زیست کارگروه مشترکی را با کمیته ملی المپیک تشکیل داده و بنا دارد در فوتبال هم فعالیت‌های قابل توجهی داشته باشد.

ابتکار گفت: در دیدار با سپ بلاتر به ایشان پیشنهاد خواهیم داد تا پیوند میان فوتبال و محیط زیست بیشتر در تبلیغات این ورزش در سطح جهانی قرار بگیرد و در تعریف رفتار ورزشکاران هم جایگاه مشخصی داشته باشد.

رییس سازمان محیط زیست ادامه داد: بحث دیگری که با سپ بلاتر خواهیم داشت، بحث یوزپلنگ آسیایی است. سازمان محیط زیست ایران هفته‌ پیش پروژه دوم یوزپلنگ آسیایی را استارت زد و سازمان ملل هم اعلام کرد که ایران با همکاری یک سازمان غیر دولتی موفق شده جلوی انقراض یوزپلنگ ایرانی را بگیرد و نگرانی از این انقراض رفع شده است، اما فاز دوم یوز را افتتاح کردیم و در مذاکراتی که با فدراسیون فوتبال داشتیم، امیدواریم در تبلیغات تیم ملی برای حضور در جام جهانی بتوان از نام و لوگوی یوزپلنگ آسیایی استفاده کنند و این فرهنگ را بتوانیم حفظ کنیم. در این راستا حمایت رییس فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) هم مهم است.

ابتکار در پایان گفت: از بلاتر می‌خواهیم در همه فعالیت‌های فیفا از بحث فرهنگسازی برای حفظ محیط زیست حمایت کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha