• دوشنبه / ۲۰ آبان ۱۳۹۲ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 92082012803

رییس انجمن معلولان: کمانداران ما چند مدال جهانی را از دست دادند

رییس انجمن معلولان: کمانداران ما چند مدال جهانی را از دست دادند

رییس انجمن تیروکمان معلولان گفت: متاسفانه در مسابقات جهانی چند مدال قطعی را از دست دادیم.

رییس انجمن تیروکمان معلولان گفت: متاسفانه در مسابقات جهانی چند مدال قطعی را از دست دادیم.

مجید کهتری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره رقابت‌های تیروکمان جهانی، اظهار کرد: ما در مسابقات با وجود این که آماده بودیم و شانس‌های زیادی برای کسب مدال داشتیم به کسب یک مدال طلا و یک برنز اکتفا کردیم. علت دوم این بود که پنج نفر از ملی‌پوشان با نمایندگان رژیم صهیونیستی روبرو شدند.

وی ادامه داد: تیم کامپوند زنان، ترکیب بسیار جوان و بی‌تجربه‌ای بود. آنها در نخستین اعزام شان جزو چهار تیم اول قرار گرفتند، اما از کسب مدال باز ماندند. واقعا عملکرد بسیار خوبی داشتند. آنها می‌توانستند مدال هم بگیرند. متاسفانه نتوانستند اعتماد به نفس خودشان را حفظ کنند، ما هم نتوانستیم به آنها کمک کنیم. فرزانه عسگری یک سال است که تیروکمان را آغاز کرده و در حال کسب تجربه است. با این همه از او راضی هستیم. در بخش انفرادی هم او توانست به جمع هشت کماندار برتر راه پیدا کند، اما دو نماینده دیگر حذف شدند.

او درباره عملکرد تیم ملی ریکرو زنان، اضافه کرد: زهرا نعمتی در دور مقدماتی اول شد و به مدال طلا هم رسید. زهرا ابراهیمی برای اولین بار به مسابقات بین‌المللی اعزام می‌شد و در دور یک شانزدهم از گردونه مسابقات کنار رفت. محدثه کهنسال چهار – پنج ماه است که رقابت‌های تیروکمان را آغاز کرده است. ما می‌خواستیم او را به مسابقات پاراآسیایی مالزی بفرستیم به خاطر مشکلات مالی فدراسیون ، تیم ملی نوجوانان از اعزامب ه مسابقات باز ماند. من فکر می‌کنم این ورزشکار آینده درخشانی دارد. برای کسب تجربه می‌خواستیم که با تیم بزرگسالان به مسابقات جهانی اعزام شود که حذف شد.

رییس انجمن تیروکمان معلولان ادامه داد: به نظر من، طی سه، چهار سال آینده محدثه کهنسال، زهرا نعمتی دیگری خواهد بود. او بسیار متعدد و پر تلاش است. قابلیت‌های زیادی دارد. از طرف کلاس او ایستاده است و در آینده رقیبی برای زهرا نعمتی نخواهد بود. بلکه حریف تمرینی است. او باید در کلاس بندی جهانی شرکت می‌کرد و به حریفان شناخته می‌شد.

کهتری با بیان این که در ریکرو مردان چند شانس قطعی مدال را از دست دادیم، به ایسنا گفت: در دور مقدماتی مسابقات ریکرو مردان ابراهیم رنجبر چهارم شد، رهام شهابی پور دهم و رحیمی در رده ششم جای گرفت. آنها عملکرد بسیار خوبی داشتند. ما رحیمی را به مسابقات بردیم تا ببینیم او جزو معلولان قرار می‌گیرد یا نه. رحیمی از ناحیه دست راست معلولیت جزئی دارد. خوشبختانه ، او پذیرفته شد و با این که برای اولین بار به مسابقات اعزام می‌شد عملکرد خوبی داشت. در این رقابت‌ها روهام شهابی پور با نماینده رژیم اشغالگر قدس دیدار داشت. برنده این دیدار هم در دور بعد با ابراهیم رنجبر باید مسابقه می‌داد.

او اضافه کرد: رنجبر مسابقه‌اش را در دور اول واگذار کرد. شهابی پور هم مسابقه نداد تا رویارویی با نماینده اسرائیل نداشته باشیم. فدراسیون جهانی ابتدا می‌خواست ما را جریمه کند، اما مدیریت کردیم تا کمترین لطمه به تیم وارد شود. ما فدراسیون جهانی را قانع کردیم که حرکت مان سیاسی نبوده است. با این شرایط هم دو مدال قطعی تیم را از دست دادیم. در کامپوند مردان هم سه کماندار داشتیم که مدیریت کردیم تا دو نفر از آنها به نمایندگان رژیم صهیونیستی برخورد نکنند.

کهتری در پایان گفت: کمانداران فعلا یک هفته‌ استراحت دارند. بعد تمرین‌های شخصی خودشان را آغاز می‌کنند. برنامه بعدی بازی‌های آسیایی 2014 کره است که اردوها برای این مسابقات از سال آینده آغاز می‌شود ما برای حضور در این رویداد شش مرحله‌ را پیش‌بینی کردیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha