• یکشنبه / ۲۶ آبان ۱۳۹۲ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 92082615514
  • خبرنگار : 71413

استقبال بیش از یک میلیون کتابدوست از نمایشگاه شارجه

استقبال بیش از یک میلیون کتابدوست از نمایشگاه شارجه

نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه 2013 با حضور بیش از یک میلیونی بازدیدکنندگان همراه شد.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه 2013 با حضور بیش از یک میلیونی بازدیدکنندگان همراه شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سی‌ودومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه، با استقبال بیش از یک میلیون کتابدوست طی 10 روز برگزاری از کشورهای مختلف جهان به ویژه منطقه خاورمیانه پایان یافت.

مهمترین راهکار دست‌اندرکاران این نمایشگاه برای افزایش تعداد بازدیدکنندگان، ارائه همه کتاب‌های ممنوعه بود. در این رویداد فرهنگی تمام کتاب‌هایی که در دولت‌های مختلف سانسور شده‌اند و توزیع و چاپ آن‌ها ممنوع بوده در اختیار خریداران قرار گرفت.

در جهت ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی شعار نمایشگاه امسال شارجه «عشق واژه‌های نوشتاری» تعیین شد. امسال بازدیدکنندگانی از کشورهای مجارستان، پرتغال و نیوزلند علاوه بر کشورهای عربی و منطقه خاورمیانه در نمایشگاه ابوظبی حضور پیدا کردند.

در نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه 2013 حدود 400 هزار جلد کتاب عرضه و 500 برنامه متعدد برای بازدیدکنندگان اجرا شد.

به گزارش گاردین، در این نمایشگاه که با حضور نویسندگان و چهره‌های مطرحی چون «جفری آرچر»، رمان‌نویس آثار پرفروش و «لمینا العید»، نویسنده و منتقد لبنانی برپا شد، کشور لبنان میهمان افتخاری بود و 93 ناشر به نمایندگی از جامعه فرهنگی این کشور در نمایشگاه حضور داشتند.

ارائه آثار سانسور شده از جمله جاذبه‌های سی‌ودومین نمایشگاه شارجه بود. یکی از بازدیدکنندگان در این‌باره گفت: کشورهای مختلف توزیع آثار ادبی را به دلایل متعدد منع می‌کنند. مثلا در سودان کتاب‌های زیادی به علت در برداشتن مطالب ضدحکومتی سانسور می‌شوند.

یکی دیگر از شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه گفت، تنها برای خرید آثار نویسنده‌ای آمده که به دلیل مخالفت با کشیش‌های مسیحی در برخی کشورها کتاب‌هایش در دسترس نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha