• سه‌شنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۲ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 92082817118
  • خبرنگار : 71342

نمایش «بهجت» در حمایت از یک بیمار دیالیزی به صحنه رفت

نمایش «بهجت» نوشته محمد چرم‌شیر و کار زهرا صبری برای کمک به یک بیمار دیالیزی روی صحنه رفت.

نمایش «بهجت» نوشته محمد چرم‌شیر و کار زهرا صبری برای کمک به یک بیمار دیالیزی روی صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این نمایش شامگاه دوشنبه 27 آبان ماه اولین اجرای خود را در تالار «گوشه» فرهنگسرای نیاوران به صحنه برد.

پیش از اجرای این نمایش زهرا صبری خطاب به تماشاگران توضیح داد: پیش از این قرار بود گروه ما نمایش «دوستت دارم با صدای آهسته» نوشته چیستا یثربی را اجرا کند. تمرین‌مان را آغاز کردیم،‌ دکور و لباس‌مان آماده شد اما شب تاسوعا‌، نویسنده کار به هر دلیلی که برای ما محترم است‌، منصرف شد. اما چون می‌خواستیم به یک فرد دیالیزی کمک کنیم، تصمیم گرفتیم کار زمین نماند. به همین دلیل سراغ نمایشنامه «بهجت» نوشته آقای چرم‌شیر رفتیم و وقتی برای اجرای این نمایشنامه از ایشان اجازه گرفتیم‌، آقای چرم‌شیر گفت این نمایشنامه متعلق به شماست و نیازی به اجازه نیست.

این کارگردان تئاتر در ادامه با اشاره به مشکلات آماده کردن این نمایش افزود: ما برای آماده کردن و اجرای این نمایش سه روز وقت داشتیم به همین دلیل امشب شما شاهد یک تمرین اجرا هستید.

صبری که این نمایش را با بازی ژاله صامتی اجرا می‌کند‌، گفت: ممکن است بازیگر ما برخی از دیالوگ‌ها را فراموش کند به همین دلیل ایرج سنجری همسرش که در نمایش «دوستت دارم...» قرار بود در کنار ژاله بازی کند،‌ دیالوگ‌ها را به او می‌رساند.

سرپرست گروه «یاس تمام» اضافه کرد: چون فقط سه روز زمان داشتیم دکور ما آماده نشد، به همین دلیل از دکور نمایش «آسیدکاظم» که قبل از اجرای ما در این سالن اجرا شده است‌، استفاده می‌کنیم.

صبری توضیحاتی درباره وضعیت بیمار دیالیزی مورد نظرش که این نمایش را برای کمک به او اجرا می‌کند،‌ارائه کرد و افزود: قیمت بلیت نمایش ما 10 هزار تومان است اما می‌توان این بلیت را به صورت همت عالی خرید‌، ما معامله‌ای با انجمن حمایت از بیماران کلیوی داریم که براساس آن تمام فروش گیشه ما به حساب این انجمن ریخته می‌شود و از طریق این انجمن به بیمار مورد نظر ما می‌رسد.

به گزارش ایسنا، نمایش «بهجت» تا اواخر آذرماه هر شب ساعت 21 در تالار «گوشه» فرهنگسرای نیاوران به صحنه می‌رود.

ژاله صامتی تنها بازیگر این نمایش است.

اجرای این نمایش کاری از ورودی‌های تئاتر در سال 73 است که این گروه پیش از این هم نمایش «آسیدکاظم» را با کارگردانی محمود رضا رحیمی در همین سالن اجرا کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha