• چهارشنبه / ۶ آذر ۱۳۹۲ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 92090604275
  • خبرنگار : 71191

آغاز دور جدید مکاتبات برای نجات موزه استاد صنعتی

آغاز دور جدید مکاتبات برای نجات موزه استاد صنعتی

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از آغاز دور جدید مکاتبات این اداره کل با سازمان هلال احمر با هدف نجات موزه‌ی استاد علی‌اکبر صنعتی خبر داد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از آغاز دور جدید مکاتبات این اداره کل با سازمان هلال احمر با هدف نجات موزه‌ی استاد علی‌اکبر صنعتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، موزه‌ی استاد علی‌اکبر صنعتی از حدود هشت سال پیش، به‌دلیل آسیب‌ها و مشکلاتی که در بدنه‌ی ساختمان موزه به‌وجود آمد،‌ تعطیل شد تا صورت مسأله به‌گونه‌ای پاک شود؛ اما کسی به فکر حل مسأله، یعنی مرمت و سامان‌دهی بنای تاریخی و حفظ آثار آن نیفتاد، هرچند انجام کارهایی در این راستا چندبار توسط هلال احمر و اداره‌ی میراث فرهنگی استان تهران آغاز شد، اما هیچ‌گاه به نتیجه نرسید.

حدود چهارماه پیش، مدیر پیشین اداره کل میراث فرهنگی استان تهران قول‌ و قرارهایی با هلال احمر گذاشت تا با بستن تفاهم‌نامه‌ای، به این موزه رسیدگی شود؛ اما آن قول و قرارها فقط در حد تهیه‌ی چند طرح باقی ماند. از حدود یک‌ماه پیش نیز تعدادی دستفروش هر روز صبح در حیاط خلوت موزه، بساط خود را پهن می‌کنند.

در کنار این اتفاقات، از حدود دو هفته‌ی پیش، مدیرکل پیشین میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران - مسعود نصرتی - قول داده بود تا با دادن نامه و انجام پیگیری با هلال احمر، دور جدیدی را برای سروسامان دادن به نمایشگاه آثار استاد سنعتی آغاز کنند؛ اما باز هم این اتفاق فقط در حد حرف باقی ماند، چون مدیرکل اداره‌ی میراث فرهنگی استان تهران تغییر کرد.

به گزارش ایسنا، با این وجود معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران در حال جامه‌ی عمل پوشاندن به قول‌های نصرتی برای رسیدگی به وضعیت بنای تاریخی موزه‌ی استاد صنعتی است.

سپیده سیروس‌نیا در این‌باره به خبرنگار ایسنا گفت: این اداره کل از سال گذشته مکاتبات متعددی با هلال احمر در این زمینه انجام داده و علاوه بر تهیه‌ی طرح مرمت و طرح محتوایی موزه، اعتباری نیز برای سامان‌دهی آن بنای تاریخی تصویب کرده است. همچنین در آن زمان، سازمان هلال احمر اعلام کرد، در صورت اختصاص اعتباری از سوی این اداره کل برای نمایشگاه استاد صنعتی، هلال احمر نیز معادل همان اعتبار به این بنا می‌دهد، در حالی که به‌دلیل کمبود اعتبار، متأسفانه هنوز پولی از سوی سازمان میراث فرهنگی داده نشده است.

وی با تأکید بر این‌که رسیدگی به وضعیت بنای تاریخی موزه‌ی استاد صنعتی جزو برنامه‌های پیشنهادی این اداره کل برای امسال بود، اظهار کرد: نگهبان این ساختمان، بسیاری از مواقع از ورود کارشناسان میراث فرهنگی به این بنای تاریخی جلوگیری می‌کرد، اما مشخص نیست که حالا چرا باید به این راحتی به تعدادی دستفروش اجازه‌ی ورود به این بنای تاریخی داده می‌شود.

او درخواست کمک از ارگان‌های دیگر برای توجه و رسیدگی به این بنای تاریخی را قدم بعدی این اداره کل دانست و افزود:‌ با توجه به این‌که رییس شورای شهر تهران - احمد مسجدجامعی - یکی از مدافعان همیشگی میراث فرهنگی تهران است، از شورای شهر و شهرداری نیز در این زمینه درخواست کمک می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha