• جمعه / ۱۵ آذر ۱۳۹۲ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 92091510249
  • خبرنگار : 71404

بازیگر باید نقشش را زندگی کرده باشد؛

بیژن امکانیان:«خانه‌ای روی تپه» حرفش را پرطمطراق نمی‌زند

بیژن امکانیان:«خانه‌ای روی تپه» حرفش را پرطمطراق نمی‌زند

بیژن امکانیان معتقد است: بارزترین امتیاز سریال «خانه‌ای روی تپه» این است که حرفش را پر طمطراق نمی‌زند.

بیژن امکانیان معتقد است: بارزترین امتیاز سریال «خانه‌ای روی تپه» این است که حرفش را پر طمطراق نمی‌زند.

این بازیگر سینما،تئاتر و تلوزیون که این روزها «خانه‌ای روی تپه»را روی آنتن شبکه دو دارد،می‌گوید:«خانه‌ای روی تپه» سریالی است که در عین سادگی، جذاب و باورپذیر است.

به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،امکانیان در گفت‌و‌گویی درباره حضورش در پروژه «خانه‌ای روی تپه» توضیح داد: تنها در یک اپیزود از این سریال حضور داشتم و از تمام قصه اطلاع درستی ندارم اما وقتی قسمت اول آنرا را دیدم متوجه شدم که بارزترین امتیاز سریال «خانه‌ای روی تپه» این است که حرفش را پر طمطراق نمی‌زند.

وی اضافه کرد:ایفای نقش در سریال «خانه‌ای روی تپه» از سوی دوستان به من پیشنهاد شد و من به دلیل شناختی که پیش‌تر از تهیه کننده و خصوصا کارگردان این مجموعه داشتم، کار را پذیرفتم.

***«خانه‌ای روی تپه» روایتی جذاب دارد

او ادامه داد:«خانه‌ای روی تپه» روایتی ساده و جذاب دارد و از همه مهمتر باورپذیر است و موضوعی که در خیلی از کارهایی که تولید می‌شود و تبلیغات عظیمی درباره آنها انجام می‌شود، در این کار مشاهده نمی‌شود.

امکانیان همچنین گفت: روایت ساده «خانه ای روی تپه» آنرا به اثری تاثیرگذار تبدیل کرده است.

***وقتی امکانیان جانباز دفاع مقدس می‌شود

این بازیگر در بخشی از گفت‌و‌گویش با اشاره به نقشش در سریال «خانه‌ای روی تپه» یادآور شد: در این سریال نقش یک جانباز دفاع مقدس را بازی می‌کنم که احساس می‌کند آخرین روزهای زندگی‌اش را سپری می‌کند. او تصمیم می‌گیرد از جمعش جدا شده و مدتی را در خلوت بگذراند به همین دلیل به شمال کشور می‌رود و در خانه‌ای روی تپه ساکن می‌شود.

امکانیان در بخشی دیگر در خصوص کارگردانی داریوش یاری در سریال «خانه‌ای روی تپه» اظهار کرد: به اعتقاد من در این سریال،کارگردان کاملا به ظرفی که سریال نیاز داشت و در واقع قصه‌ها اجازه می‌داد وفادار مانده است ضمن اینکه آقای یاری به دنبال پیچیده‌نمایی تحمیلی نبوده و نیست. او در مقام کارگردان نمی‌خواهد قدرت کارگردانی‌اش را به مفهوم ظاهری نشان بدهد بلکه یک اتفاق خیلی ظریف و بدون خودنمایی در سریال رخ می‌دهد.

وی گفت: تصورم این است که سریال «خانه‌ای روی تپه» درعین سادگی جذاب،تأثیرگذار و قابل باور است. به هر حال امیدوارم این مجموعه در امتداد حرکت خود به این سادگی ظاهری در بیان، اما عمیق بودن در انتقال محتوا وفادار باقی بماند.

***در «خانه‌ای روی تپه» نقش متفاوتی دارم

بازیگر سریال «خانه‌ای روی تپه» با بیان اینکه نقشش در «خانه‌ای روی تپه» با سایر کارهای هنری‌اش متفاوت است،خاطرنشان کرد:به این دلیل همکاری با این پروژه را پذیرفتم که احساس کردم قرار است نقش متفاوتی را ایفا کنم. باید بگویم هرچند که مدت زمان زیادی در این پروژه نبودم اما برای نقشی که به من سپرده بودند زحمت زیادی کشیدم چرا که من به بازیگری به مفهوم بازی صرف معتقد نیستم و باورم این است که تنها زمانی مخاطب با نقش هم‌ذات پنداری می‌کند که بازیگر نقش‌اش را زندگی کرده باشد.

امکانیان در پایان گفت‌و‌گویش درباره تجربه همکاری با بهروز مفید و داریوش یاری(تهیه‌کننده و کارگردان) گفت: پیش از این تجربه‌ همکاری با آقای مفید را نداشتم اما تعریف ایشان را بسیار شنیده بودم. اینکه وی در کار بسیار خوب و دقیق است و کیفیت برایشان اهمیت دارد، همچنین او از جمله تهیه‌کنندگانی است که از نظر مالی متعهد به قول خود است و تعاریف دیگری که متاسفانه این روزها کمتر شنیده می‌شود. درباره آقای یاری هم کارهایی از ایشان دیده بودم و به دلیل توانایی وی در کارگردانی، این نقش را پذیرفتم.

به گزارش ایسنا، سریال «خانه‌ای روی تپه» کاری از گروه مجموعه‌های تلویزیونی شبکه دو سیما است که در 15 قسمت 45 دقیقه‌ای تولید شده است.این سریال با بازی فاطمه گودرزی،مهران رجبی،همایون ارشادی،زیبا بروفه،عباس آتش سرو،مانا پاک‌سرشت، امیر نوری،امین امینی،علی کوهپایه حقی،طوفان مهردادیان، سیروس همتی، فرهاد بشارتی، ساقی زینتی، مازیار رضازاده، دانیال خوش سیما و مهرداد بخشی همراه است.

از دیگر عوامل سازنده این مجموعه تلویزیونی می‌توان به علی خلیلی:(مجری طرح و مدیر تولید)، منصور وثوقی:(مدیر برنامه‌ریزی)، سامان تفرشی:(دستیار اول کارگردان)، لیلی مرادی:(منشی صحنه)،علی رفیع‌پور:(عکاس)،حمید رحیم‌زاده:(تصویربردار)،امید قربانی:(صدابردار)، شهرام خلج:( طراح گریم)،مهدی سعیدی:(طراح صحنه و لباس) و سیدمسعود مهدوی و سجاد رحمانی:(مدیر تدارکات) اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha