• سه‌شنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۲ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 92092617954
  • منبع : نمایندگی گیلان

رییس پایانه‌های حمل و نقل غرب گیلان خبرداد:

اختصاص 34 درصد تصادفات به موتورسیکلت‌ها

اختصاص 34 درصد تصادفات به موتورسیکلت‌ها

ایسنا/گیلان رییس پایانه‌های حمل و نقل غرب گیلان گفت: موتورسیکلت‌ها به دلیل عدم آشنایی با مقررات رانندگی 34 درصد از تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند.

رییس پایانه‌های حمل و نقل غرب گیلان گفت: موتورسیکلت‌ها به دلیل عدم آشنایی با مقررات رانندگی 34 درصد از تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند.

سید مرتضی عظیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه گیلان، حمل و نقل را پایه‌های پل رابطی دانست که بخش‌های مختلف جوامع با عبور از روی آن، به سمت توسعه پایدار حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه سیستم حمل و نقل از لحاظ اقتصادی و بهبود وضع زندگی تک تک افراد در خور اهمیت است، گفت: این سیستم همچنین تاثیرات اجتماعی و فرهنگی از قبیل آموزشی، سیاحتی، زیارتی و ... را برای جامعه به دنبال خواهد داشت.

عظیمی به وضعیت ناوگان حمل‌ و نقل عمومی صومعه سرا اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر 8 ناوگان حمل و نقل عمومی در صومعه سرا که شامل 5 شرکت حمل و نقل مسافربری برون شهری و 3 شرکت حمل و نقل کالا است مشغول فعالیت هستند که عمده‌ترین فعالیت را در بخش مسافربری و حمل کالا انجام می‌دهند.

وی با اعلام اینکه، در این شهرستان بیش از 250 دستگاه وسایل نقلیه پلاک عمومی فعالیت دارند افزود: طی 8 ماهه سال جاری، با تعداد 12 هزار و 420 دستگاه کامیون حدود 123 هزار و 215 تن کالا به سایر نقاط کشور حمل شده است.

وی همچنین در بخش مسافربری ادامه داد: طی 8 ماهه سال جاری با تعداد 1 هزار و 504 دستگاه حدود 31 هزار و 2 مسافر از شهرستان به سایر نقاط کشور جابجا شده است.

این مسئول تعداد رانندگان مشغول فعالیت در صومعه سرا را حدود 500 راننده در بخش کالا و مسافر عنوان کرد و متذکر شد: همه رانندگان جهت دریافت کارت هوشمند می بایست در بخش مسافر 45 ساعت و در بخش کالا 46 ساعت آموزش ببینند.

عظیمی از آموزش بیش از 500 نفر در بخش انجمن صنفی تحت نظارت اداره حمل و نقل خبرداد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر این شهرستان با تشکیل انجمن صنفی رانندگان حمل و نقل کالا با محوریت شهرستان‌های فومن، شفت و ماسال، طی 13 دوره آموزشی حدود 520 نفر از رانندگان را جهت دریافت کارت هوشمند آموزش داده است.

وی با اشاره به اینکه صومعه‌ سرا اولین شهرستانی است که به بحث ایمنی و ترافیک اهمیت ویژه‌ای داده است از ایجاد طرح ترافیکی برای دانش آموزان این منطقه خبرداد و تصریح کرد: در صومعه سرا از سال 83 تاکنون تعداد 6 هزار و 505 دانش آموز در مقاطع ابتدایی و راهنمایی تحت پوشش طرح ترافیکی قرار گرفتند که همزمان با اجرای این طرح نیز جزوات آموزشی ایمنی، بازوبند ایمنی و سایر وسایل ترافیکی به عنوان جوایزی جهت تشویق دانش آموزان اهدا شد.

رییس پایانه‌های غرب گیلان با اعلام اینکه موتورسواران حدود 34 درصد از تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند یادآور شد: در شش ماهه اول سال جاری اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان به منظور کاهش تلفات و جراحات ناشی از تصادفات و همچنین آشنایی موتورسواران با فرهنگ رانندگی طرح ارتقای ایمنی عابرین پیاده و موتورسواران را در بیش از 30 روستا اجرا کرده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح مزبور بیش از 600 کلاه ایمنی و همچنین بیش از 3000 هزار انواع وسایل آموزشی در راستای ارتقای فرهنگ ترافیکی میان مردم روستاها توزیع شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha