• دوشنبه / ۲ دی ۱۳۹۲ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 92100200669
  • منبع : نمایندگی سمنان

کاهش 13.4 درصدی ازدواج در استان سمنان

کاهش 13.4 درصدی ازدواج در استان سمنان

ایسنا/سمنان مدیرکل ثبت احوال استان سمنان از کاهش 13.4 درصدی ازدواج و افزایش 4.12 درصدی طلاق در این استان خبر داد.

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان از کاهش 13.4 درصدی ازدواج و افزایش 4.12 درصدی طلاق در این استان خبر داد.

عباسعلی طالب بیدختی در آستانه هفته ثبت احوال در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، افزود: در هشت ماهه‌ی نخست سال گذشته 6632 ازدواج در استان به ثبت رسید که امسال این رقم با کاهش 13.4 درصدی به 4010 ازدواج رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین سال گذشته 728 طلاق در استان ثبت شد که این رقم از ابتدای امسال تا کنون با افزایش 4.12 درصدی به 758 مورد رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان افزود: نسبت ازدواج به طلاق طی هشت ماه سال گذشته در استان 5.7 بوده که این رقم به 5.3 کاهش یافته است.

بیماری‌های قلبی عروقی بیشترین عامل مرگ و میرها در سمنان

طالب بیدختی همچنین از کاهش 5.7 درصدی ولادت‌ها در این استان خبر داد و گفت: سال گذشته6761 واقعه ولادت در استان ثبت شد که این رقم در 8 ماه گذشته به 6373 مورد کاهش یافته است.

مدیرکل ثبت احوال استان همچنین از افزایش 3.2 درصدی مرگ و میرها در استان خبر داد و گفت: سال گذشته و در همین بازه زمانی 2044 نفر در استان دارفانی را وداع گفته‌اند که این رقم از ابتدای سال تاکنون به 2111 مورد افزایش یافته است.

وی همچنین گفت: مانند سال‌های قبل همچنان بیماری‌های قلبی عروقی بیشترین عامل مرگ و میرها در این استان بوده است.

بهره‌برداری از چندین طرح در شهرهای مختلف استان همزمان با هفته ثبت احوال

مدیرکل ثبت احوال استان در ادامه با اشاره به برنامه‌های هفته ثبت احوال در استان، گفت: در این هفته طرح صدور شناسنامه مکانیزه در شهرستان‌های سرخه و آرادان و ایستگاه قبول درخواست صدور کارت هوشمند ملی در شاهرود به بهره‌برداری می‌رسد. ایستگاه‌های قبول درخواست صدور کارت هوشمند ملی در شهرهای گرمسار و دامغان نیز در دهه فجر امسال راه‌اندازی می‌شوند.

رونمایی از اسناد سجلی سردار شهید شاطری و شهید قنبریان در سمنان و شاهرود

طالب بیدختی اضافه کرد: افتتاح دفتر پیشخوان دولت در شاهرود و رونمایی از اسناد سجلی سردار شهید حسن شاطری و نیز شهید قنبریان در سمنان و شاهرود از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی در ادامه به دیگر برنامه‌های این اداره کل در استان اشاره کرد و با بیان اینکه هفته ثبت احوال از سه شنبه 3 دیماه آغاز می‌شود، افزود: تقدیر از ثبت‌یاران، اهداء خون، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری نشست شورای هماهنگی وقایع حیاتی استان با حضور استاندار، سخنرانی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه در سمنان و دیگر شهرهای استان، تجلیل از بازنشستگان استان و... از دیگر برنامه‌های ثبت احوال استان در این هفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha