• یکشنبه / ۸ دی ۱۳۹۲ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 92100804438

ضعف فروش اینترنتی بلیت پروازهای خارجی

ضعف فروش اینترنتی بلیت پروازهای خارجی

ایرانی‌های ساکن خارج از کشور برای رفت و آمد از طریق ناوگان هوایی به ایران تمایل زیادی به استفاده از ایرلاین‌های ایرانی دارند اما کاستی‌های موجود در فروش بلیت این ایرلاین‌ها آنها را به پرواز با شرکت‌های خارجی مجبور می‌کند.

ایرانی‌های ساکن خارج از کشور برای رفت و آمد از طریق ناوگان هوایی به ایران تمایل زیادی به استفاده از ایرلاین‌های ایرانی دارند اما کاستی‌های موجود در فروش بلیت این ایرلاین‌ها آنها را به پرواز با شرکت‌های خارجی مجبور می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از ایتالیا، در روزگاری زندگی می‌کنیم که عموم مردم تمایل به خرید اینترنتی دارند. خرید اینترنتی بلیت هواپیما نیز در سبد کالای کسانی قرار دارد که راحت‌ترین و سریع‌ترین راه را برای رسیدن به مقصد خود انتخاب می‌کنند اما این امکان برای علاقمندان به پرواز با ایرلاین‌های ایرانی در مسیرهای بین‌المللی وجود ندارد.

ایرانیان ساکن خارج از کشور که به تبع زندگی روزمره عادت به خرید اینترنتی دارند و از طرفی می‌خواهند با استفاده از پروازهای ایرانی به اقتصاد کشور خود کمک کنند، هنگام ورود به سایت ایرلاین‌های ایرانی هیچ راهی برای خرید اینترنتی نمی‌بینند.

در پی خروج بسیاری از ایرلاین‌های ایرانی از خطوط پروازی بین‌المللی، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اصلی‌ترین شرکت برای جابجایی مسافران از ایران به چند مقصد بین‌المللی و برعکس است. این شرکت ملی که چندی پیش لوگویِ آن هم به عنوان زیباترین لوگوی شرکت‌های هواپیمایی جهان برگزیده شد، امکان خرید اینترنتی بلیت برای پروازهای بین‌المللی را روی سایت خود ندارد در حالیکه می‌توان با کمی هزینه در طراحی سایت و ایجاد این امکان به ارزش‌های این شرکت اضافه کرد.

مسافران ایرانی و حتی خارجی که مقصد پروازی آنها ایران است وقتی با نبود امکان خرید اینترنتی بلیت هواپیما - که از سوی تمام شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی ارائه می‌شود - مواجه می‌شوند به سراغ ایرلاین‌های خارجی می‌روند.

این روزها سایت‌های شرکت‌های هواپیمایی امکان خرید بلیت هواپیما به صورت آنلاین را فراهم کرده‌اند که در برخی موارد حتی به مسافر اجازه انتخاب صندلی را نیز می‌دهد در حالیکه در سایت هما تنها آدرس و شماره تلفن برای تماس‌های ضروری با دفاتر فروش ایران‌ایر در 42 شهر خارجی قرار داده شده است.

علاوه بر امکان خرید، سایت ایرلاین‌های خارجی که بصورت شناور، نرخ بلیت خود را تعیین و به مشتری اعلام می‌کنند به بهترین نحو بازه‌ای از قیمت‌ها را ارائه می‌دهند تا مسافران با توجه به بودجه خود ارزان‌ترین نرخ را انتخاب و متناسب با آن زمان سفر خود را مشخص کنند.

شناورسازی نرخ بلیت به معنای واقعی یعنی هر مسافری بلیت خود را در فاصله بیشتری از پرواز در خواست کند، هزینه کمتری برای آن بپردازد و هرقدر نزدیک‌تر به زمان پرواز یا روز پرواز بلیت بخرد هزینه بیشتری پرداخت کند.

برای اجرای درست این نحوه فروش بلیت، نیاز است که شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیت روزانه پروازهای خود را تا شش ماه یا یکسال آینده بصورت آنلاین در اختیار متقاضیان سفر قرار دهند. کاری که بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی دنیا حتی آنهایی که از نظر خدمات پروازی در رتبه‌های پایین تر قرار دارند، انجام می‌دهند.

اما با سر زدن به سایت شرکت هما و سرچ کردن در قسمت وضعیت پروازی این شرکت، شاهد هستیم که تنها بصورت آنلاین ساعت پروازهای آتی اعلام می‌شود و در قسمت بهای بلیت هیچ رقمی وجود ندارد.

این درحالیست که آذر پارسال و در پی افزایش نرخ سوخت در پروازهای بین‌المللی و نیز نوسانات نرخ ارز، تصمیم به شناور سازی نرخ بلیت هواپیما گرفته شد اما گویا هنوز مسافران ایرانی در این زمینه با استانداردهای بین‌المللی مواجه نیستند.

با توجه به نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروز و افزایش سفرهای بین‌المللی، به جاست مسئولان برای حل این کاستی اقدام کنند تا دست کم ایرانی‌ها سوار بر پرنده‌های هما به کشور خود بازگردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha