• شنبه / ۱۴ دی ۱۳۹۲ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 92101407155
  • خبرنگار : 71342

«آرش ساد» رحمانیان دو اجرایی شد

نمایش «آرش ساد» کار جدید محمد رحمانیان به دلیل استقبال تماشاگران و تمام شدن بلیت‌اش‌ در طول روزهای اجرایش، هر روز در دو نوبت به صحنه خواهد رفت.

نمایش «آرش ساد» کار جدید محمد رحمانیان به دلیل استقبال تماشاگران و تمام شدن بلیت‌اش‌ در طول روزهای اجرایش، هر روز در دو نوبت به صحنه خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، قرار است این نمایش از 21 تا 23 بهمن ماه در تالار وحدت به صحنه برود.

چند روز قبل، پیش فروش اینترنتی بلیت این نمایش آغاز شد و به دلیل استقبال تماشاگران، بلیت آن به پایان رسید به همین دلیل قرار شد با هماهنگی میان بنیاد رودکی و گروه اجرایی نمایش‌، نمایش «آرش ساد» در همان روزهای 21 تا 23 بهمن هر روز در دو نوبت به صحنه برود و این چنین است که این نمایش در آن سه روز در دو سانس 19 و 21:30 اجرا خواهد داشت.

گفتنی است پیش فروش اینترنتی بلیت سانس دوم این نمایش از امشب 14 دی ماه در سایت «تیوال» باز می‌شود.

رحمانیان این نمایش را بر اساس برخوانی«آرش» نوشته بهرام بیضایی اجرا می‌کند و در شیوه اجرایی نیز به نمایش «ماراساد» اثر پتر وایس توجه دارد.

بازیگران این نمایش (به ترتیب حروف الفبا) عبارتند از: آریا آریانژاد، مارال بنی آدم، رامین بیات، میلاد حمیدی، رضا راد، پرستو رحمانیان، آنیتا زنگنه، زهرا سِرپوشان، مسعود سلامت، سها سناجو، عطا سین، شهره شهرضایی،نیما صادقی- نیکناز عالمی، فرشید فخروی - نگار کاویانی، سونیا محبوب، نازنین میهن و ... مهتاب نصیرپور .

مهتاب نصیرپور بازیگر اصلی این نمایش است و دیگر بازیگران آن گروهی از هنرجویان جوان تئاتر در کانادا هستند.

محمد رحمانیان که مدتی است همراه با همسرش مهتاب نصیرپور در کانادا زندگی می‌کند، پیش از این همین نمایش را با همین گروه در این کشور اجرا کرده بود.

این نمایش‌نامه نویس و کارگردان تئاتر همزمان با اجرای «آرش ساد» در کانادا درباره ایده شکل‌گیری این اثر نمایشی به ایسنا گفته بود: « در خبرها خواندیم که نیمه شب 26 دیماه 1391 لودرها، بیمارستان روانی آزادی را تخریب کردند و این در حالی بود که هنوز این آسایشگاه تخلیه نشده بود. تصویر وحشت‌زده‌ی بیماران روانی که نیمه‌های شب، در کوچه‌های اطراف، شب را به صبح رسانده بودند با تصویر همیشگی من از «آرش» بهرام بیضایی پیوند خورد، نمایشی که مفاهیم تازه‌ای از «وطن» و «مرز» را به ادبیات نمایشی معاصر ما هدیه داد.»

دیگر عوامل اجرایی این نمایش نیز به شرح زیر هستند:برگردانِ متن زیرنویس: نیما صادقی، با همکاری سونیا صحت نیاکی (بر اساس ترجمه ی سهیل پارسا). طراحی دیوارکوب: ایلیا تهمتنی، طراحی نقاشی دیجیتال: اشکان سمیعی

مشاور کارگردان: مهتاب نصیرپور، مدیر برنامه ریزی: پدیده جمال‌ها، دستیاران کارگردان: علیرضا فولادشکن – پدیده جمال ها

مجری طرح: اشکان خطیبی، عکس: احسان نقابت.

رحمانیان پیش‌تر نیز نمایش«مرغ دریایی یا چخوف ساد» را بر اساس نمایشنامه «مرغ دریایی» نوشته آنتوان چخوف به شیوه‌ای مشابه «آرش ساد» اجرا کرده بود.

«مرغ دریایی» با گروهی از دانشجویان جوان تئاتر در تالار نو تئاتر شهر اجرا شده بود و ماجرای آن نمایش نیز در بیمارستان روانی اتفاق می افتاد.

محمد رحمانیان نمایش‌نامه نویس، کارگردان و مدرس تئاتر است که با نگارش و اجرای نمایش‌هایی همچون «مصاحبه»، «خروس»، «شهادت‌خوانی قدمشاد مطرب در طهران»، «پل»، «اسبها، سال 59 هجری»، «آواز قو»، «مرغ دریایی یا چخوف‌ساد»، «مانیفست چو»، «فنز»، «عشقه»، «پروانه‌ها» و ... یکی از هنرمندان جریان ساز تئاتر ایران به شمار می‌رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha