• سه‌شنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۲ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: علم ورزش
  • کد خبر: 92101709370
  • خبرنگار : 71277

نقش مهم عضلات درونی بدن در موفقیت ورزشکاران

نقش مهم عضلات درونی بدن در موفقیت ورزشکاران

قدرت و حجم عضلات بدنه (عضلات درونی بدن و نه ماهیچه‌های دست و پا) نقش بسیار مهمی در افزایش قوای جسمانی ورزشکاران دارد.

قدرت و حجم عضلات بدنه (عضلات درونی بدن و نه ماهیچه‌های دست و پا) نقش بسیار مهمی در افزایش قوای جسمانی ورزشکاران دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بدن انسان از ماهیچه‌های زیادی تشکیل شده است. قوی شدن برخی از این ماهیچه که مربوط به اندام‌ها هستند، و باعث تناسب اندام می‌شوند برای ورزشکاران اهمیت زیادی دارد، اما برخی عضلات هستند که در نمای بیرونی اندام فرد دیده نمی‌شوند، مانند عضلاتی که دور ستون فقرات را فراگرفته‌اند. این عضلات که Core Muscles نام دارد، نقش بسیار مهمی در افزایش قوای جسمانی ورزشکاران دارد.

آمادگی این عضلات در داشتن جسم سالم‌تر و آماده‌تر بسیار موثر است. اگر عضلات Core آماده‌تر باشد، قدرت کل بدن بیشتر می‌شود. دلیل این قضیه این است که این عضلات باعث ایجاد تعادل در تمام بدن می‌شود و قالب اصلی بدن را شکل می‌دهد. در تمام لحظاتی که می‌نشینیم ، راه می‌رویم، می‌دویم و می‌پریم، عضلات Core یا همان عضلات درونی هستند که باعث ایجاد تعادل و داشتن حرکات موثرتر و با کنترل بیشتر می‌شود.

هنگامی که عضلات درونی ضعیف باشد، ممکن است به یک گروه از عضلات فشار بیشتری وارد شود و آسیب دیدگی‌ به وجود بیاید. داشتن عضلات میانی قوی احتمال آسیب دیدگی‌ در پاها، لگن و غیره را کاهش می‌دهد. داشتن بدنه قوی، تعادل را افزایش می‌دهد.

جف روتستین، متخصص ورزش می‌گوید: اگر بخواهید بر روی یک پا بایستید عضلات Core باید آنقدر قوی باشند که لگن را نگه دارند، بدین شکل زانو در جای خود قرار می‌گیرد و تعادل ایجاد می‌شود.

بیشتر ورزش‌ها نیاز به تعادل در حرکات و موقعیت‌های مختلف دارند. برای این کار باید عضلات بدنه یعنی عضلات ناحیه لگن و ستون فقرات فعال شوند و قوی باشند. داشتن یک بدنه قوی، نیروی فرد را افزایش می‌دهد. بدین شکل ورزشکار می‌تواند پرتاب‌ها و حرکات را سریع‌تر و چرخش‌ها را بهتر انجام دهد.

هر چقدر عضلات Core قوی تر باشد نیرو بهتر در پاها، لگن و دست‌ها ایجاد می‌شود.

در اینجا این سوال به وجود می‌آید که چه ورزش‌هایی برای افزایش قدرت و توانایی این عضلات مفید هستند.

در این مورد بیشتر حرکت دراز – نشست و کرانچ توصیه می‌شوند، اما باید در نظر گرفت که این تمرینات تنها قسمتی از بدن را ورزش می‌دهند.

تمریناتی هستند که از کاهش قدرت این عضلات جلوگیری می‌کنند. این ورزش‌ها استقامت ورزشکاران را افزایش می‌دهد. از میان این ورزش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- کشیدن طناب

- اسکات

- بلند کردن وزنه (وزنه‌برداری)

- استفاده از دمبل

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha