• جمعه / ۲۰ دی ۱۳۹۲ / ۰۰:۱۶
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 92102010898

بیوک ملکی:

بگذارند شعارهای دولت عملی شود

بگذارند شعارهای دولت عملی شود

بیوک ملکی گفت: در جلسه دیدار هنرمندان با رییس‌جمهور حرف‌های خوبی مطرح شد که امیدوارم فضا برای تحقق این شعارها به وجود بیاید.

بیوک ملکی گفت: در جلسه دیدار هنرمندان با رییس‌جمهور حرف‌های خوبی مطرح شد که امیدوارم فضا برای تحقق این شعارها به وجود بیاید.

این شاعر در گفت‌وگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره دیدار هنرمندان با حسن روحانی، رییس‌جمهور، گفت: نمایندگان صنف‌های مختلف هنری و فرهنگی حرف‌های خوب و بااهمیتی مطرح کردند و حرف‌های رییس‌جمهور هم حرف‌های خوبی بود، اما باید دید چقدر این حرف‌ها اثرگذار است و در عمل چه چیزی اجرا می‌شود.

او در ادامه اظهار کرد: من هشت سال گذشته را درنظر نمی‌گیرم، اما به جز این هشت سال که وضعیت فرهنگی ما فاجعه بود و بهتر است آن را جزو تاریخ‌مان به حساب نیاوریم، در گذشته حرف‌های خوبی زده شده و مدیران فرهنگی خوبی هم به عرصه آمده‌اند، اما فضایی که باعث تحقق ایده‌های آن‌ها شود، کم‌تر به دست آمد و ما اکنون نیاز داریم در عرصه فرهنگ به تعادل برسیم.

ملکی تأکید کرد: بحث مهمی که در این دیدار مطرح شد، بحث انجمن‌های صنفی بود که در حوزه ادبیات و شعر هم ما انجمن صنفی نداریم، البته گروه‌های مختلفی چون خانه شاعران هستند که تأثیرگذار هم بودند، اما انجمنی که کارش واقعا صنفی باشد نداریم.

او درباره این‌که ترکیب حاضران در دیدار با رییس‌جمهور را چقدر متنوع می‌داند، گفت: من معتقدم چهره‌های حاضر خیلی متنوع نبودند. البته ما نباید این بحث را داشته باشیم که چرا بعضی چهره‌ها همیشه هستند و بعضی نیستند. باید بحث این باشد که همه باشند. شاعر شاعر است و باید او را به حساب بیاوریم و وقتی می‌گوییم شاعر، این عنوان همه را دربر بگیرد.

او در پایان گفت: امیدوارم بگذارند این دولت به شعارهایش عمل کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha