• جمعه / ۲۰ دی ۱۳۹۲ / ۰۹:۰۲
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 92102010945

سعید بیابانکی:

کاش ترکیب حاضران دیدار رییس‌جمهور به ارشاد سرایت کند

کاش ترکیب حاضران دیدار رییس‌جمهور به ارشاد سرایت کند

سعید بیابانکی با متمایز خواندن مراسم دیدار هنرمندان با رییس‌جمهور، اظهار امیدواری کرد ترکیب متنوع حاضران در این نشست به وزارت ارشاد هم سرایت کند.

سعید بیابانکی با متمایز خواندن مراسم دیدار هنرمندان با رییس‌جمهور، اظهار امیدواری کرد ترکیب متنوع حاضران در این نشست به وزارت ارشاد هم سرایت کند.

این شاعر در گفت‌وگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره دیدار هنرمندان با حسن روحانی، رییس‌جمهور، گفت: در این نشست، رییس‌جمهور نکته‌های بسیار مهم، کلیدی و اساسی را مطرح کرد. ایشان گفت تصدی‌گری دولت در اقتصاد و فرهنگ باید به حداقل برسد. این حرف زیبا و پسندیده‌ای است که باید عملی شود. وزارت ارشاد باید به یک وزارتخانه ناظر بدل شود؛ نه وزارتخانه مجری که در بخش عمده‌ای از فعالیت‌های فرهنگی و هنری نقش دارد. این وزارتخانه مسؤول برگزاری جشنواره شعر فجر‌، نمایشگاه کتاب‌، نمایشگاه‌های استانی‌ و غیره است. در حالی که دولت باید تنها نظارت کند و دخالت نکند.

او در ادامه افزود: این خوب نیست که دولت سفارش‌دهنده باشد، همان‌طور که رییس‌جمهور هم به این نکته اشاره کردند. درست است که دولت باید از بخشی از فرهنگ و هنر حمایت ویژه کند و چیزی که به هویت ما کمک می‌کند باید با حمایت مواجه باشد؛ اما چیزی که رییس‌جمهور هم به آن اشاره کردند این است که تقسیم‌بندی بین هنر ارزشی و غیرارزشی نباید وجود داشته باشد. چیزی که در سال‌های اخیر مد شده و هدف آن این است که غیرهنرمندان از ویژه‌خواری بهره‌مند شوند. در حالی‌که ذات هنرمند ارتقای ارزش‌هاست. شاید چیزی با سیاست‌های دولتی هماهنگ نباشد، اما نباید به آن نام غیرارزشی بدهیم.

بیابانکی گفت: اهل ادبیات همواره از منتقدان هستند و ادبیات سازش‌کار گرهی از کار ما باز نمی‌کند. اهل ادبیات و هنر مانند چراغ مه‌شکنی هستند که مه را می‌شکنند تا دولت راهش را درست ببیند و دولت نباید از هنرمندان بترسد. دولتی که از شعر و کتاب و فیلم وحشت می‌کند بهتر است نباشد.

او همچنین در ارزیابی خود از دیدار هنرمندان با رییس‌جمهور گفت: جلسه‌ای که برگزار شد، جلسه‌ای متمایز بود، چون از همه گروه‌های فرهنگی و هنری با سلیقه‌های مختلف هنری و سیاسی در آن حضور داشتند، حتا ترکیب ردیف اول صندلی‌ها خیلی جالب بود که افرادی با چهره‌های کاملا متفاوت کنار هم نشسته بودند. امیدوارم آقای روحانی و جنتی (وزیر ارشاد) بتوانند این سیاست را در وزارت‌ ارشاد هم اجرا کنند و این ترکیب در وزارت ارشاد هم لحاظ شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha