• یکشنبه / ۲۲ دی ۱۳۹۲ / ۱۶:۳۹
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 92102212710
  • خبرنگار : 71191

رییس سازمان میراث فرهنگی:

کار بیشتری برای حریم کاخ گلستان از دست‌مان برنمی‌آید

کار بیشتری برای حریم کاخ گلستان از دست‌مان برنمی‌آید

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بیشتر از آن چیزی که تا کنون برای سرای دلگشا و سرای افشار واقع در حریم کاخ جهانی گلستان انجام داده‌ایم، از عهده‌مان برنمی‌آید.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بیشتر از آن چیزی که تا کنون برای سرای دلگشا و سرای افشار واقع در حریم کاخ جهانی گلستان انجام داده‌ایم، از عهده‌مان برنمی‌آید.

محمدعلی نجفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی اقداماتی که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای جلوگیری از ادامه‌ی ساخت‌وساز در محل دو سرای دلگشا و افشار انجام داده است، اظهار کرد: واقعا در این زمینه، بیش از آنچه انجام داده‌ایم، از عهده‌مان برنمی‌آید و چشم‌مان به تصمیم دیوان عدالت اداری است، چون این ساخت‌وساز بعد از حکم دیوان عدالت اداری انجام شده است.

معاون رییس‌جمهور ادامه داد: ما با گروهی از قضات دیوان عدالت اداری صحبت کرده و به آن‌ها وضعیت کاخ گلستان را توضیح داده‌ایم. در این زمینه حتی با رییس دیوان عدالت اداری هم صحبت کرده‌ایم و چند نامه برای قضات دیوان و دیگر بخش‌های قوه‌ی قضاییه نوشته‌ایم. امیدواریم آن‌ها در این تصمیم تجدیدنظر کنند.

او افزود: در مواردی که حکم دادگاه یا دیوان عدالت اداری وجود دارد، کاری از دست‌مان برنمی‌آید به‌جز این‌که نسبت به موضوع برای مسوولان دیوان عدالت اداری روشنگری کنیم که ما این کار را انجام داده‌ایم.

وی تأکید کرد: به اندازه‌ی کافی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره‌ی سرای دلگشا و سرای افشار حتی در سطح رییس دیوان عدالت اداری تلاش کرده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، نجفی بازدید کوتاهی از برخی بخش‌های کاخ گلستان پس از نشست‌اش با مسوولان رسانه‌های کشور داشت. او سپس از کاخ‌های «سلام» و «برلیان» و «آلبوم‌خانه» ‌دیدن کرد.

در زمان بازدید نجفی از کاخ «سلام»، چون او، هیئت همراهش و همچنین برخی عکاسان پاپوش‌های مخصوص برای ورود به این موزه را به پا نداشتند، پروین ثقة‌الاسلام - مدیر کاخ گلستان - از ورود عکاسان و حتی رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به کاخ سلام جلوگیری کرد. سپس نجفی از عکاسان خواست تا در این بخش از موزه عکاسی نکنند و به این ترتیب، بازدید نجفی از کاخ گلستان به پایان رسید.

همچنین وقتی رییس سازمان میراث فرهنگی در حال سوار شدن به ماشین برای ترک کاخ گلستان بود، خبرنگاری از او خواست تا در محل سرای دلگشا حضور یابد که نجفی در پاسخ گفت: توضیح‌های بیشتر را در این زمینه قبلا داده‌ام، چند روز پیش نیز به دیدن این بخش از محوطه‌ی کاخ گلستان آمدم، دیگر نیازی نیست که آن را ببینم.

او اضافه کرد: برای جلوگیری از بروز هر نوع اتفاقی قبلا تلاش‌های خود را کرده‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha