• سه‌شنبه / ۲۴ دی ۱۳۹۲ / ۱۷:۵۶
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 92102414379
  • خبرنگار : 71442

سریال اینترنتی که بازگشت مالی ندارد

«نفوذ» در جمع خبرنگاران/ اوضاع آنقدرها هم قمر در عقرب نبود!

«نفوذ» در جمع خبرنگاران/ اوضاع آنقدرها هم قمر در عقرب نبود!

کارگردان سریال اینترنتی «نفوذ» در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه تولید و عرضه‌ی سریال اینترنتی در کشور ما چقدر جواب داده است؟ اظهار کرد: طبق آمار و نظرسنجی‌هایی که صورت گرفته است، 95 درصد از مخاطبان این سریال اظهار رضایت کرده‌اند و میزان دانلود این سریال بسیار بالا بوده است.

کارگردان سریال اینترنتی «نفوذ» در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه تولید و عرضه‌ی سریال اینترنتی در کشور ما چقدر جواب داده است؟ اظهار کرد: طبق آمار و نظرسنجی‌هایی که صورت گرفته است، 95 درصد از مخاطبان این سریال اظهار رضایت کرده‌اند و میزان دانلود این سریال بسیار بالا بوده است.

این کارگردان در عین حال خاطرنشان کرد: اگر سریالی بد باشد مخاطب، همه‌ی قسمت‌های آن را دانلود نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در نشستی که عصر سه‌شنبه در سرای اهل قلم خانه کتاب ایران برگزار شد، آرش تیمورنژاد (کارگردان «نفوذ»)، امیر عطرچی (جانشین تهیه‌کننده این مجموعه) و جمعی از بازیگران از جمله پندار اکبری، روشنک عجمیان، علی‌رام نورایی، نفیسه روشن، فرامرز روشنایی، کاوه آهنگر و مدیر تولید (وحید مشاری) حضور داشتند.

نشست سریال نفوذ

در ابتدای این نشست کارگردان سریال اینترنتی «نفوذ» با اشاره به اینکه بحث ساخت و راه‌اندازی سریال‌های اینترنتی فعلا در ایران وجود ندارد، توضیح داد: ما سعی کرده‌ایم استانداردهای بین‌المللی را رعایت کنیم و کاری را مشابه سریال‌های اینترنتی در کشورهای اروپایی، ارائه دهیم.

امیر عطرچی به عنوان تهیه‌کننده جانشین این مجموعه با بیان اینکه ساخت این سریال اصلا سختی نداشت به همکاری و فعالیت عوامل و از جمله بازیگران اشاره کرد و گفت: بازیگران کارشان را خوب بلد بودند.

او همچنین به آتش‌سوزی در این سریال اشاره کرد که مجبور شده است برای مدتی کار را تعطیل کند و از مهارت عوامل به خاطر اینکه توانسته‌اند 10 روزه 10 قسمت از این مجموعه را بسازند، تمجید کرد.

مدیر تولید این مجموعه نیز با اشاره به اینکه عوامل حرفه‌ای سینما در این سریال حضور داشتند، گفت: این سریال سختی‌های خودش را داشت. اما کار جدید بود و خالی از این نبود که قبلا انجام نشده باشد و قطعا بدون همکاری دوستان این سریال ساخته نمی‌شد.

نشست سریال نفوذ

*** صداوسیما و ارشاد با ما همکاری نکردند

در ادامه کارگردان سریال «نفوذ» درخصوص مبحث تبلیغاتی این سریال توضیحاتی را ارائه داد و گفت، سریال‌های اینترنتی دارای سه ویژگی متفاوت است که هیچ سریال دیگری چنین ویژگی‌هایی را ندارد؛ اول اینکه سریال‌های اینترنتی تنها سریال‌هایی هستند که در یک زمان مشخص پخش بین‌المللی و جهانی می‌شوند، دوم اینکه این مخاطب است که انتخاب می‌کند چه زمانی سریال را ببیند، سوم اینکه چنین سریال‌هایی همیشه نامیرا بوده و اگر دانلود آن بالا باشد، همیشه در فضای اینترنت باقی خواهند ماند.

تیمورنژاد گفت: برای دریافت مجوز این سریال، صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ما همکاری نکردند چرا که در بین مجوزهای آنها مجوزی در رابطه با سریال اینترنتی وجود نداشت، به همین دلیل ما یک مجوز از سوی نیروی انتظامی دریافت کردیم و یک مجوز برای قرار دادن این سریال روی اینترنت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اما ماه پیش از سوی شورای عالی فضای مجازی با با تماس گرفته شد تا قوانین را برای ساخت سریال‌های اینترنتی توضیح دهیم تا آنها بتوانند قانون ساخت سریال اینترنتی را مدون کنند.

*** نفوذ تا قسمت چهارم بازگشت مالی ندارد

نشست سریال نفوذ

امیر عطرچی نیز در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا این سریال بازگشت مالی داشته است؟ توضیح داد: این سریال قرار نیست تا سری چهارم ساخت، بازگشت مالی داشته باشد و انتظار نمی‌رود ولی امیدواریم بازگشت مادی و معنوی خود را داشته باشد و ساخت سریال اینترنتی در کشور ما جا بیافتد. دو موسسه‌ای که ما را در این راه حمایت کردند، تنها به دلیل شنیدن دلایل متقاعدکننده از سوی ما برای موفقیت چنین سریال‌هایی در بین مخاطبان، سرمایه‌گذاری برای ساخت این سریال را پذیرفتند؛ البته موسسه آفتاب تامین‌کننده بخش نقدی و موسسه بهاران تامین‌کننده تجهیزات مورد نظر در این سریال بودند.

کارگردان سریال «نفوذ» نیز به خط قصه این سریال اینترنتی مبنی بر فضای مجازی و مقوله اینترنت اشاره کرد و گفت:‌ اینترنت شاید به صورت دبستانی وارد فرهنگ ما شده است. ما نیز در این سریال سعی کرده‌ایم تا جایی که می‌توانیم خط و ربط‌هایی که وجود دارد را به جوانان گوشزد کنیم و با توجه به اینکه مستقیم حرف زدن با جوانان زیاد جواب نمی‌دهد داستان پلیسی و اکشنی را طرحی کردیم تا نشان دهیم که انتهای هر راهی که می‌رود چه پیامدهایی دارد.

عطرچی نیز در ادامه خاطرنشان کرد: هیچ‌گونه اسپانسر تبلیغاتی نداشته‌ایم. ما فقط نقدینگی‌مان را موسسه فرهنگی آفتاب تقبل کرد و صرفا توانستیم آن‌ها را قانع کنیم این کار نو در آینده بازگشت مالی خوبی خواهد داشت و در فصل اول زمانی مشاهد کردند بازدیدکننده بالایی داشته است تمایل پیدا کردند تا فصل دوم را نیز بسازند. امیدواریم بتوانیم به فصل سوم و چهارم نیز برسیم.

او تأکید کرد که این سریال ممکن است تا سری چهارم هم بازگشت مالی نداشته باشد.

نشست سریال نفوذ

*** «نفوذ» از یک فیلم پرمخاطب هم بیشتر بیننده داشت

عطرچی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه این سریال اینترنتی تا چه میزان مخاطب داشته است؟ پاسخ داد: «نفوذ» یکی از پرمخاطب‌ترین سریال‌هایی است که از پرمخاطب‌ترین فیلم‌های سینمایی هم پرمخاطب‌تر بود و در این راستا بالای یک میلیون تعداد بر روی سایت خودمان دانلود داشته‌ایم و بالای 20 سایت دیگر نیز از این سریال برای دانلود استفاده کرده‌اند.

عطرچی همچنین در پاسخ به اینکه آیا نگران نیستند که ریسک بزرگی را درخصوص نوع پخش این سریال پذیرفته‌اند، پاسخ داد: حتما به این ریسک فکر کرده‌ایم اما مراقبت خواهیم کرد تا وام و اعتباری را که داشته‌ایم، بتوانیم برگردانیم.

*** مجوز برای ساخت سری سوم «نفوذ»

در بخش دیگری از این نشست آرش تیمورنژاد در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر اینکه این سریال به واسطه اینترنتی بودنش چقدر در کشور ما جواب داده است؟ پاسخ داد: طبق نظرسنجی‌هایی که صورت گرفته است 95 درصد از مخاطبان اظهار رضایت داشته‌اند و میزان دانلودها نشان می‌دهد که این سریال مخاطبان زیادی را برای خود داشته است؛ با هزینه‌ای که نه چندان صرف آن شده است.

این کارگردان همچنین به این نکته اشاره کرد که بر روی سایت دو اسپانسر وجود دارد برای این سریال محدودیت تبلیغ نبوده است.

تیمورنژاد گفت: اکنون نیز هیچ مشکلی نداریم و خیلی راحت برای سری سوم مجوز می‌گیریم.

امیر عطرچی نیز در ادامه درباره گرفتن مجوز پخش این سریال از اینترنت توضیح داد: فیلمنامه را در ابتدای کار به تأیید نیروی انتظامی رساندیم و از طرف دیگر از ارشاد مجوز بر روی سایت گذاشتن این سریال را گرفتیم. از طرفی ماه پیش از سوی شورای عالی فضای مجازی تماس گرفته شد تا قانونی را برای سریال اینترنتی ارائه بدهند.

نشست سریال نفوذ

***

در بخش دیگری از این نشست نفیسه روشن درباره‌ی حضورش در این سریال گفت: خطرهایی که کاربران به هنگام استفاده از اینترنت ممکن است با آن‌ روبرو شوند، برایم جالب بود و با توجه به اینکه در فضای اینترنت و وب به صورت حرفه‌ای نبودم، حس کنجکاوی‌ام ایجاب کرد تا در این سریال شریک باشم. اما وقتی راجع‌به کار و شرایط آن صحبت شد جبهه جدی گرفتم به جهت اینکه اولین تجربه بود.

او اظهار کرد: این سریال سبب شد تا با خطرات ناشی از استفاده‌ی غیرصحیح از اینترنت آشنا شوم و این خود برای من بسیار جالب بود.

*** رفاقتی کار کردیم

در ادامه پندار اکبری نیز اعلام کرد که در ابتدا پیش زمینه‌ای برای آشنایی با سریال اینترنتی نداشته است و بیشتر حس کنجکاوی بوده است اما خاطرنشان کرد: بیشتر حضورش در این سریال بحث ریسک بوده است و اینکه اولین‌بار این اتفاق برایش می‌افتد.

او در ادامه افزود: سعی کردیم در این سریال رفاقتی کار کنیم و طبق معمول نیز نقش مثبتی در این سریال داشته باشیم.

*** گول خوردم!

علی‌رام نورایی از دیگر بازیگرانی بود که در این سریال به عقیده خودش و به شوخی اعلام کرده است که گول خورده است، اما در عین حال گفت: آنقدرها هم که می‌گوید اوضاع قمر در عقرب نبود و تقریبا می‌توان گفت حضورم در این سریال پس از سریال «ماتادور» بود. زمانی که در حال و هوای تک‌تیراندازی و ... بودم.

او در عین حال با یادآوری اینکه در سریال «نفوذ» نیز به عنوان یک بازیگر اکشن ایفای نقش داشته است، گفت: یکی از علایق اصلی‌ام کار اکشن است و امیدوارم این فضا و بستر فراهم شود تا بیشتر بازی کنم. متأسفانه در حال حاضر در سینمای ما ژانری به اسم اکشن وجود ندارد اما امیدواریم شرایط بهتر شود و در این زمینه پیشرفت داشته باشیم.

نشست سریال نفوذ

او در پایان درخصوص سریال که از اینترنت پخش می‌شود، گفت: امیدواریم که رکورد بزنیم و لازم نیست این سریال را با «کلاه قرمزی» مقایسه کنیم.

*** با اجرا متارکه کردم

در بخش دیگری از این نشست روشنک عجمیان با بیان اینکه امیدوار است با پخش این سریال رکورد جدیدی را به وجود بیاورد، گفت: در این سریال نیز نقش مثبتی داشتم اما به نظر من بازیگر باید در همه ژانرها بازی کند؛ البته نقش‌های منفی و خاکستری نیز داشته‌ام.

او در ادامه درخصوص علت کم کار بودنش در تلویزیون گفت: اتفاقا در تلویزیون کم کار نشده‌ام. کارهای تله‌فیلمم بیشتر شده است.

او در خصوص اجرا در تلویزیون نیز گفت: با کار اجرا متارکه کردم و اجرا را به دو دلیل کنار گذاشتم. بیش از هشت سال در تلویزیون اجرا داشتم ولی به دلیل یکسری ناملایمات کار اجرا را کنار گذاشتم و دو سالی است که اجرا نمی‌کنم. امیدوارم با پخش این سریال رکورد جدیدی را بوجود بیاوریم.

نشست سریال نفوذ

***

کاوه‌ آهنگرانی از دیگر بازیگرانی بود که در این نشست حضور داشت و گفت: نقشم خیلی خوب بود و این اعتمادشان بسیار خوب بود و توانستم با این مجموعه همکاری داشته باشم. این سریال شاید نسبت به کارهای دیگر بودجه کمی داشت چنین مشکلاتی کمتر حس شد.

فرامرز روشنایی نیز از دیگر بازیگران سریال اینترنتی «نفوذ» بود که اشاره کرد هیچ پیش زمینه‌ای از سریال اینترنتی نداشته است اما عوامل این سریال حرفه‌ای بوده‌اند.

وی در خصوص خط قصه سریال «نفوذ» گفت: این سریال نکات آموزشی خوبی برای کاربران اینترنتی دارد و متأسفانه یک بخشی از آن به این موضوع پرداخته می‌شود که در اینترنت صفحه‌هایی که برای افراد معروف گذاشته می‌شود و خلاف است. به همین جهت این سریال از این بعد برای من آموزشی بوده است.

به گزارش ایسنا، اجری این نشست را مژده لواسانی مجری برنامه «کافه سوال» در تلویزیون بر عهده داشت.

عوامل این سریال در پایان به کارگردان اعلام کردند که منتظر ساخت سری سوم این سریال در کیش هستیم.

نشست سریال نفوذ

نشست سریال نفوذ

نشست سریال نفوذ

نشست سریال نفوذ

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha