• چهارشنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۲ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 92102514617
  • منبع : نمایندگی مرکزی

از ابتدای اجرای طرح امداد زمستانه صورت گرفت؛

امدادرسانی به 1780 حادثه‌دیده در استان مرکزی

امدادرسانی به 1780 حادثه‌دیده در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از امدادرسانی به 1780 حادثه‌دیده از ابتدای اجرای طرح امداد زمستانی تا امروز در 18 پایگاه ثابت و سیار این جمعیت خبر داد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از امدادرسانی به 1780 حادثه‌دیده از ابتدای اجرای طرح امداد زمستانی تا امروز در 18 پایگاه ثابت و سیار این جمعیت خبر داد.

مرتضی سلیمی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا) - منطقه مرکزی، با اعلام این خبر گفت: طرح ویژه امداد زمستانه در ۱۰ پایگاه امداد و نجات بین شهری ثابت، هشت پایگاه سیار امداد جاده‌ای و ۹ شعبه جمعیت هلال‌احمر استان به اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه 100 نفر روز در این پایگاه‌ها مستقر هستند، افزود: ۲۰ دستگاه آمبولانس، خودرو عملیاتی و تجهیزات کامل امداد و نجات، خدماتی را به مسافران و در راه‌ماندگان ارائه می‌کنند.

سلیمی با اشاره به اینکه طرح امداد زمستانه هلال احمر از 15 آذر آغاز و تا 25 اسفند ادامه دارد، اضافه کرد: در این مدت علاوه بر کمک‌رسانی و اسکان اضطراری در راه‌ماندگان و آسیب‌دیدگان، توزیع اقلام ضروری همچون مواد غذایی و وسایل گرم‌کننده بین آنها از جمله خدمات این جمعیت در طرح زمستانی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی با بیان اینکه استقرار امداد هوایی در استان در راستای امدادرسانی به آسیب‌دیدگان جاده‌ها و مناطق در برنامه این جمعیت بود، اظهار کرد: به دلیل نبود آشیانه برای نگهداری بالگرد، امداد هوایی در طرح زمستانه اجرا نشد.

سلیمی همچنین از امداد و کمک‌رسانی به هزار و 780 حادثه‌دیده در این مدت از اجرای طرح زمستانه خبر داد و تصریح کرد: از 15 آذر تا نیمه دی‌ماه 339 اسکان در پایگاه‌های امداد و نجات استان انجام شد.

وی ادامه داد: هزار و 138 حادثه‌دیده در برف و کولاک، 532 حادثه‌دیده حوادث جاده‌ای، 137 حادثه‌دیده خدمات شهری تحت حمایت‌های امدادگران جاده‌ای قرار گرفتند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی همچنین از وقوع 20 حادثه در روزهای 15 و 16 دی خبر داد و گفت: از این تعداد هشت مورد برف و کولاک، هفت مورد حوادث جاده‌ای و پنج مورد مراجعه حضوری داشتیم.

سلیمی با بیان اینکه در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای 21 بسته غذایی و 300 تخته پتو بین حادثه‌دیدگان توزیع شد، ادامه داد: در 48 ساعت مذکور 720 نفر حادثه‌دیده امدادرسانی و 256 نفر اسکان داده شدند.

وی همچنین به تصادف زنجیره‌ای و برخورد 22 خودرو سبک و سنگین در محور ساوه همدان، در ساعت 22 روز 16 دی اشاره کرد و افزود: در این حادثه پنج اکیپ امدادرسانی شامل 15 پرسنل امدادگر به محل اعزام و خدمات امدادی به 180 حادثه دیده ارائه کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha