• چهارشنبه / ۲ بهمن ۱۳۹۲ / ۱۶:۵۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 92110201673
  • منبع : نمایندگی همدان

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان:

به بهانه توسعه، محیط زیست را قربانی نکنیم!

به بهانه توسعه، محیط زیست را قربانی نکنیم!

ایسنا/همدان مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان، گفت: باید به دنبال اقتصاد سبز باشیم و توسعه را بهانه قربانی کردن محیط زیست قرار ندهیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان، گفت: باید به دنبال اقتصاد سبز باشیم و توسعه را بهانه قربانی کردن محیط زیست قرار ندهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه همدان، "قربانعلی محمدپور" روز چهارشنبه، دوم بهمن‌ماه سال‌جاری در آیین تجلیل از قضات، بازنشستگان و همیاران محیط زیست، با بیان اینکه معتقدم ایجاد شهرکهای صنعتی و پروژه‌های بزرگ موجب ترقی و توسعه شده و جزو ضرورتهاست، اظهار کرد: امروزه اشتغال‌زایی و رفع بیکاری امری واجب و ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است اما حفظ محیط زیست نیز باید در کنار برنامه‌های مصوب از سمت دولت به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود.

وی ادامه داد: باید تمهیدات لازم برای همه صنایع به منظور کم کردن و رفع آلودگی‌ها داشته باشیم به طوریکه مسوولان واحدهای صنعتی و تولیدی باید بدانند هزینه‌هایی که برای بهینه‌سازی و مطلوب کردن خروجی می‌پردازند یک سرمایه‌گذرای است و علاوه بر آن به جوامع محلی خود و کاهش هزینه‌های درمانی کمک شایانی می‌کنند.

او اظهارامیدواری کرد که در کنار مسوولان واحدهای صنعتی بتوانیم مکانهای مناسبی برای استقرار درست بیابیم و بهره‌برداری مطلوبی داشته باشیم.

وی به نگاه زیست محیطی دولت تدبیر و امید از ابتدای انتخابات تاکنون اشاره کرد و افزود: برای نخستین بار در تاریخ ایران هیأت دولت برای حفظ و حراست از محیط زیست هم قسم شده‌اند و پس از سالها شورای مغفول مانده حفاظت از محیط زیست احیا شد.

محمدپور شعار هفته هوای پاک را انرژی پاک، مسوولیت اجتماعی، هوای پاک و آسمانی آبی عنوان کرد و گفت: بحث آلودگی هوا امروزه یکی از معضلات اساسی کشور به ویژه در کلانشهرها بوده و نگاه سازمان در رفع این معضل آینده نگری است.

وی تصریح کرد: آلودگی موجود در همدان ناشی از گازهای سمی، فعالیتهای شهرکهای صنعتی و یا سوختن سوخت در وسایط نقلیه نیست.

او از فرماندار شهرستان ملایر قول مساعدت و همکاری برای نصب تابلوی نمایشگر کیفی وضعیت شهر گرفت که تا پایان سال تحقق یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha