• چهارشنبه / ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 92111611738
  • خبرنگار : 71282

وزیر کار خبر داد

یک میلیون خانوار سبد کالا گرفتند / اجرای مرحله دوم طرح به‌زودی

یک میلیون خانوار سبد کالا گرفتند / اجرای مرحله دوم طرح به‌زودی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اعلام زمان اجرای مرحله دوم طرح توزیع سبد کالا خبر داد و با اشاره به استقبال گسترده از اجرای طرح این اطمینان را به مردم داد که سبد کالا بدون هیچ محدودیت زمانی به دستشان خواهد رسید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اعلام زمان اجرای مرحله دوم طرح توزیع سبد کالا خبر داد و با اشاره به استقبال گسترده از اجرای طرح این اطمینان را به مردم داد که سبد کالا بدون هیچ محدودیت زمانی به دستشان خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی ربیعی از تحویل سبد کالا به یک میلیون خانوار خبر داد و گفت: در مرحله نخست بیش از 9 میلیون خانوار سبد کالا می‌گیرند.

وی با اشاره به هدف دولت از توزیع سبد کالا اظهار کرد: سیاست دولت تدبیر و امید فراهم کردن رفاه برای عموم جامعه است و بر همین اساس توزیع سبد کالایی را با هدف ایجاد امنیت غذایی در دستور کار خود قرار داده است.

ربیعی گفت که بهتر بود که پیش از اجرای طرح اطلاع‌رسانی لازم به مردم را صورت می‌دادیم و آمادگی‌های لازم برای ایجاد زیرساختهای بانکی مورد نیاز اجرای این طرح بزرگ و گسترده را فراهم می‌کردیم هرچند که تهیه و تامین اقلام مورد نیاز برای توزیع این سبد به زمان زیادی نیاز داشت.

وی با اشاره به توزیع سبد کالا در چندین مرحله، افزود: در مرحله نخست 9 میلیون و 371 هزار و 711 خانوار از این سبد بهره‌مند می شوند که تا کنون یک میلیون نفر این سبد کالایی را دریافت کرده‌اند و مرحله دوم زمانی آغاز خواهد شد که 5 تا 6 میلیون خانوار از ذینفعان مرحله نخست سبد کالایی خود را دریافت کنند.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در برخی از ادارات دولتی تعدادی از کارمندان سبد کالا را گرفته‌اند ولی اسامی عده‌ای دیگر منظور نشده که در مرحله دوم مشمول طرح خواهند بود.

وی ادامه داد: در مرحله دوم نیز بخش دیگری از کارگران تامین اجتماعی، مستمری بگیران و عده ای دیگر از کارمندان مشمول تامین اجتماعی که در ادارات دولتی شاغل هستند سبد کالا دریافت خواهند کرد.

ربیعی درعین حال فروشگاههای مصرف اتکا، امکان، شهروند و رفاه را مسوول توزیع سبد کالا ذکر کرد و با اشاره به طولانی بودن صفهای دریافت سبد کالا در برخی از شعب، گفت: طی هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت صنعت، معدن و تجارت، قرار است تعداد دستگاههای POS در این فروشگاهها را افزایش دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دلیل دیگر شلوغی صفهای دریافت سبد کالا را حضور تعداد زیادی از افراد غیرمشمول دانست و از افزایش تعداد مراکز توزیع سبد به منظور رفع این مشکل خبر داد.

ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود از اعلام زمان اجرای مرحله دوم طرح خبر داد و با اشاره به استقبال گسترده مردم از اجرای طرح این اطمینان را به مردم داد که سبد کالا بدون محدودیت زمانی به دستشان خواهد رسید.

وی به نقش نظام بانکی کشور در اجرای مطلوب این طرح اشاره و تاکید کرد که نباید فشار زیادی به سیستم بانکی کشور وارد آورد.

به گفته ربیعی به افرادی که یارانه به آنها تعلق نمی‌گیرد، سبد کالا تعلق نخواهد گرفت زیرا هزینه سبد به کارت هدفمندی واریز می شود و هزینه شارژ سبد با نوبت سی و پنجم یارانه ها شارژ شده است و علاوه بر اینکه هزینه سبد به کارت سرپرست خانوار شارژ می شود قطعا افرادی که سبد دریافت کرده‌اند یک عضو از خانواده آنها جزو افراد مشمول طرح بوده است.

او گفت: با وجود برخی نارسایی‌ها در اجرای طرح توزیع سبد کالا، دولت تدبیر و امید ذره‌ای از برنامه تامین رفاه مردم شانه خالی نمی‌کند زیرا یکی از اهداف مهم و اساسی دولت، تامین رفاه برای آحاد جامعه به ویژه محرومان و اقشار آسیب پذیر است.

وی تاکید کرد: دولت یازدهم به موضوع رفاه به عنوان بسته فرایندی رفاه نگاه می‌کند و برنامه‌های رفاهی متعددی را برای آحاد جامعه درنظر گرفته است.

ربیعی ادامه داد: ساماندهی ارتقای کیفیت و کاهش هزینه درمان، ایجاد امنیت غذایی و کمک به مردم که هزینه‌های زندگی آنها به دلیل افزایش قیمت حامل‌های انرژی، بیش از پیش افزایش یافته است از جمله اهداف دولت تدبیر و امید است که تمام این محورها در شورای عالی رفاه پیگیری خواهد شد.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، موضوع درمان در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها پیگیری می‌شود و در این زمینه دولت و مجلس با مساعدت یکدیگر ارتقای شرایط رفاهی جامعه در بخشهای مختلف را پیگیری خواهند کرد.

وی با انتقاد از برخی از رسانه‌ها که با دید غیرمنصفانه توزیع سبد را زیر سوال بردند، گفت: متاسفانه این افراد درکی از منافع ملی ندارند و نمی‌دانند که دولت یازدهم حمایت از مردم را سرلوحه تمام فعالیتهای خود قرار داده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان با بیان اینکه دولت هیچگونه کوتاهی در اجرای طرح نخواهد کرد به مردم اطمینان داد که کالا به اندازه کافی در اختیار دولت است و مرحله به مرحله در اختیار مردم قرار خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۱۳:۵۶

هميشه دم از خودكفايي در محصولات كشاورزي مي زنيم در حالي كه هيچ حمايتي از كشاورزان نمي كنيم. اين سبد كالا ارزشي ندارد اما هيچ وقت نه حمايتي و نه هيچ جا اسمي از كشاورز برده نمي‌شود . هميشه وقتي حرف از حمايت پيش مي‌آيد حمايت از كارمندان مطرح ميشه . آخه يك كشاورز بدبخت چه درآمدي داره كه فكر مي كنن اونا نياز به حمايت ندارن؟

avatar
۱۳۹۲-۱۱-۱۷ ۱۷:۴۰

پس رانندگان زحمت کش که هيچوقت حرفي ازشون زده نميشه چي چرا به اونا سبد کالا تعلق نگرفت