• یکشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 92112014546
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

نجات 5 مادر باردار دیشموکی با بالگرد

نجات 5 مادر باردار دیشموکی با بالگرد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اعزام یک فروند بالگرد به منطقه رودریش و آجم در 70 کیلومتری بخش دیشموک از توابع شهرستان کهیگیلویه جان پنج مادر باردار نجات یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اعزام یک فروند بالگرد به منطقه رودریش و آجم در 70 کیلومتری بخش دیشموک از توابع شهرستان کهیگیلویه جان پنج مادر باردار نجات یافت.

دکتر رضا چمن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: با تلاش تیم بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان و همکاری شرکت نفت و گاز گچساران در اعزام یک فروند بالگرد به منطقه رودریش آجم در 70 کیلومتری دیشموک از توابع شهرستان کهیگیلویه جان سه مادر باردار نجات یافته و بیماران آن منطقه نیز ویزیت شدند.

وی اظهارکرد: در پی تماس تلفنی بهورز روستای "رودریش و آجم" از توابع بخش دیشموک و درخواست کمک فوری با توجه به شرایط خاص چهار مادر باردار و نیاز به انتقال آنان به بیمارستان و مرکز بهداشتی درمانی و از آنجا که امکان ارتباط راه زمینی به دلیل بارش برف شدید وجود نداشت، موضوع از طریق مدیر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه به معاون بهداشت انتقال و تلاش برای نجات جان پنج مادر باردار و کمک‌رسانی درمانی به مردم روستا آغاز شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از طریق رایزنی با شرکت نفت و گاز گچساران و با موافقت مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران یک فروند بالگرد برای اعزام تیم درمانی شامل پزشک، ماما، پرستار و مسئول مرکز بهداشتی درمانی دیشموک به همراه تجهیزات درمانی مهیا و ساعت 7 صبح روز یکشنبه به سمت رودریش آجم حرکت کردند.

چمن تصریح کرد: تیم درمانی به محض ورود به روستا، نسبت به بررسی وضع عمومی مادران باردار اقدام کرده و همچنین در طول 4 ساعت حضور خود در این منطقه، بیماران آن منطقه را نیز ویزیت کردند.

وی اضافه‌کرد: تیم درمانی سه نفر از مادران باردار را به مرکز بهداشتی درمانی دیشموک و دو مادر باردار دیگر را به بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت انتقال دادند که حال عمومی آنان رضایت‌بخش است.

به گزارش ایسنا، روستای "رود ریش" از توابع بخش سردسیری دیشموک در 170 کیلومتری شهر دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha