• سه‌شنبه / ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ / ۲۰:۰۶
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 92112215918
  • خبرنگار : 71219

سیمرغ‌های بلورین بخش مستند پر کشیدند / برگزیدگان چه گفتند؟

سیمرغ‌های بلورین بخش مستند پر کشیدند / برگزیدگان چه گفتند؟

سیمرغ‌های بلورین جشنواره‌ی فیلم فجر در بخش سینما حقیقت (مستند) به برگزیدگان اهدا شد.

سیمرغ‌های بلورین جشنواره‌ی فیلم فجر در بخش سینما حقیقت (مستند) به برگزیدگان اهدا شد.

به گزارش خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در بخش اول مراسم اختتامیه‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر، برگزیدگان بخش مستند معرفی شدند.

سیمرغ بلورین بهترین دستاورد فنی و هنری بخش مستند اهدا شد به مهدی نورمحمدی برای تصویربرداری «در پناه بلوط»، سیمرغ بهترین پژوهش و متن اهدا شد به مستند «گونگادین به بهشت نمی‌رود» غلامرضا نعمت‌پور و لاله روزگرد، سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی به محسن استادعلی برای فیلم «جایی برای زندگی»، جایزه ویژه هیأت داوران به مجتبی میرطهماسب برای کارگردانی مستند «شش قرن و شش سال»، سیمرغ بهترین فیلم مستند هم به مرتضی رزاق کریمی برای فیلم «خاطراتی برای تمام فصول» اهدا شد.

رامین حیدری‌فاروقی، فرهاد ورهرام، فرهاد مهران‌فر و مجید شیخ‌انصاری از اعضاء هیات داوران بخش مستند به روی سن برای اهدای جایزه حاضر شدند.

مهدی نورمحمدی در هنگام دریافت جایزه گفت: محیط زیست و طبیعت زیبای سرزمین‌مان با چالشی جدی روبروست و مستندسازان می‌توانند این خطرات به جامعه منتقل کنند. امیدوارم بیش از پیش مستندسازان حمایت شوند.

میرطهماسب هم پس از تقدیر ویژه‌ در سخنانی مطرح کرد: ما را به سخت جانی خود، این گمان نبود.

مرتضی رزاق کریمی هم پس از دریافت جایزه‌اش در سخنانی اذعان داشت: سینمای مستند بهترین فرصت برای تصویر چهره پلید خشونت در جهان است، فکر می‌کنم در این زمینه غفلت شده است. معتقدم فیلم مستند بد وجود ندارد چون هر فیلم مستند کارکرد خودش را دارد. در اینجا می‌خواهم علاوه بر تدوینگر فیلمم، یک تقدیر ویژه از جانبازان کشورمان، مخصوصا جانبازان شیمایی داشته باشم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha