• یکشنبه / ۴ اسفند ۱۳۹۲ / ۰۰:۵۵
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 92120401590

تازه‌ترین طراحی‌های بهرام دبیری در گالری نگاه

تازه‌ترین طراحی‌های بهرام دبیری در گالری نگاه

تازه‌ترین نمایشگاه طراحی‌های بهرام دبیری با حال و هوای متفاوت از آثار این هنرمند گشایش می‌یابد.

تازه‌ترین نمایشگاه طراحی‌های بهرام دبیری با حال و هوای متفاوت از آثار این هنرمند گشایش می‌یابد.

دبیری در گفت‌وگو با خبرنگار بخش تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: در این نمایشگاه 25 تابلوی طراحی به نمایش گذاشته خواهد شد که برخی از آن‌ها کارهای تازه‌ای است که امسال انجام داده‌ام و تعدادی از آن‌ها هم گزیده‌ای از طراحی‌های سال‌های گذشته است. این مجموعه در همان حال و هوای کارهای گذشته است، اما سعی کرده‌ام در تکنیک و نوع کارها متفاوت عمل کنم.

او افزود: البته این تغییر طبیعی است و هر هنرمند در هر دوره‌ای سبک کارش تغییر می‌کند، اما تابلوها همان شیرازه‌بندی عمومی و هویت کارهای گذشته را دارند؛ یعنی همان چیزی که به آن امضای هنرمند می‌گوید و بقیه با دیدن آثار بدون امضایش هم می‌فهمند این اثر هنری متعلق به کدام هنرمند است.

دبیری همچنین عنوان کرد: مثل کارهای گذشته موضوع طراحی‌ها انسان، پرنده‌ها و حیوانات هستند. البته این سبک کار، رئال نیست. باور من این است که هنر رئالیستی وجود ندارد و شعر و ادبیات و نقاشی وام‌دار تخیل هنرمند هستند. اگرچه موضوع طراحی‌ها طبیعت است، اما نمی‌توان به آن هنر رئال گفت.

این هنرمند درباره جریان‌های هنری مد شده در سال‌های اخیر گفت: اغلب جریان‌هایی که امروز شاهد آن هستیم برای من مفهومی از مد هستند. کارهایی که در این جریان‌ها به نمایش گذاشته می‌شود تنها یک بار قابل دیدن هستند و در فرهنگ و سلیقه جامعه نفوذ نمی‌کنند. این روشی نیست که من بخواهم دنبال کنم و ترجیح می‌دهم با وفاداری به فرهنگ و سلیقه، نگاه تازه‌ای به جهان داشته باشم و فعالیتم را در این خط ادامه بدهم.

او خاطر نشان کرد: گالری نگاه فعالیت خود را به تازگی آغاز کرده است و من اغلب این ریسک را کرده‌ام که در گالری‌ها یتازه تاسیس و با جوانان کار کنم. البته گاهی هم به دلیل رفتارهای غیر حرفه‌ای پشیمان شده‌ام، اما همچنان دوست دارم این رویه را در پیش بگیرم. مدیر گالری با دیدن آثار از من خواست نمایشگاهی از آن‌ها برپا کنیم که بالاخره به توافق رسیدیم.

نمایشگاه طراحی‌های بهرام دبیری روز هشتم اسفند ماه در گالری نگاه به نشانی لواسان، ابتدای بلوار اصلی(امام خمینی)، خیابان شکوفه، خیابان نگار، انتهای کوچه گلزار، شماره 32 افتتاح می‌شود و تا 20 اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

اثر بهرام دبیری

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha