• چهارشنبه / ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 92121409602
  • خبرنگار : 71434

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای اسپانیایی خود؛

لاوروف: مسکو آماده حمایت از شهروندان روس کریمه است

لاوروف: مسکو آماده حمایت از شهروندان روس کریمه است

وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای اسپانیایی خود تاکید کرد که کشورش تدابیر لازم را برای حمایت از شهروندان روسی در شبه جزیره کریمه اتخاذ خواهد کرد.

وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای اسپانیایی خود تاکید کرد که کشورش تدابیر لازم را برای حمایت از شهروندان روسی در شبه جزیره کریمه اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه امروز (چهارشنبه) در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای اسپانیایی خود در مادرید گفت: اوکراین کشوری دارای حاکمیت است و ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهور قانونی آن است.

وی همچنین اعلام کرد: از همه شما می‌خواهم این را فراموش نکنید که طرف‌های متعددی در خصوص مساله اوکراین وجود دارند و باید در این خصوص به قانون اساسی پایبند بود زیرا گروه‌هایی هستند که کاملا با قانون مخالفند.

لاوروف در ادامه تاکید کرد: مسکو تدابیر لازم را برای حمایت از شبه جزیره کریمه و جلوگیری از خونریزی‌ها و خشونت‌ها به ویژه در حمایت از شهروندان روسی به کار خواهد بست.

وی در ادامه اعلام کرد: ناوگان دریایی روسیه در پایگاه‌های دریای سیاه حضور دارند و آماده‌اند تا از شهروندان روسی در شبه جزیره کریمه حمایت کنند.

لاوروف در خصوص اعزام ناظران بین‌المللی به اوکراین نیز گفت: مساله اعزام ناظر به اوکراین یک مساله داخلی است و حاکمان کنونی این کشور باید درباره آن تصمیم بگیرند چرا که آنها مسئول حفظ امنیت مردم هستند و اگر نیاز بدانند که باید برای حفظ امنیت مردم اوکراین به چنین اقدامی دست بزنند این تصمیم با خود آنهاست و شبه جزیره کریمه نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: بسیاری از ایالت‌ها و مردم اوکراین دولت کنونی اوکراین را قانونی نمی‌دانند.

وی تاکید کرد: در نشستی که پیرامون لبنان در پاریس برگزار خواهد شد با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و وزرای خارجه کشورهای اروپایی دیدار و در خصوص مساله اوکراین گفت‌وگو خواهیم کرد.

لاوروف تاکید کرد که مسکو هیچگاه دستور محاصره پایگاه‌های نظامی در شبه جزیره کریمه را نداده و سخن گفتن از اینکه مسکو به دنبال راه خروج از بحران کنونی اوکراین است مضحک است.

وی در پایان گفت: هرگونه اقدام پیرامون اوکراین باید بر اساس توافق‌های پیشین باشد و برای حل اختلافات داخلی باید مذاکره انجام شود و نتیجه هر چه شد همگان آن را بپذیرند.

خوزه مانوئل گارسیا مارگلو، وزیر امور خارجه اسپانیا نیز گفت: در نشست اتحادیه اروپا همه به این نتیجه رسیدیم که مساله اوکراین باید به شکل مسالمت‌آمیز حل و فصل شود اما اسپانیا نیز به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا اعمال فشار به مسکو را در دستور کار قرار داد.

وزیر امور خارجه اسپانیا گفت: باید اتحادیه اروپا و روسیه یکدیگر را درک کنند و اعتماد بار دیگر به روابط دو طرف بازگردد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha