• پنجشنبه / ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 92121510093
  • خبرنگار : 71359

ظریف:توقیف کشتی حامل سلاح ایرانی برای غزه، دروغ شگفت انگیز است

ظریف:توقیف کشتی حامل سلاح ایرانی برای غزه، دروغ شگفت انگیز است

وزیر امور خارجی توقیف کشتی ایرانی حامل سلاح به سمت غزه را دروغ شگفت انگیر خواند.

وزیر امور خارجی توقیف کشتی ایرانی حامل سلاح به سمت غزه را دروغ شگفت انگیر خواند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در توئیتر خود در واکنش به اخبار منتشر شده در مورد توقیف یک کشتی ایران حامل سلاح که به سمت نوار غزه حرکت می کرد، توقیف این کشتی را « دروغ شگفت انگیز » خوانده است.

ظریف در توئیت خود نوشته است: کشتی ایرانی حامل سلاح به مقصد غزه در زمان کمپین سالانه ی آی پک علیه ایران انجام شده است، تصادف شگفت انگیز؟ یا همان دروغ شکست خورده!

به گزارش ایسنا، روز گذشته، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از ارتش اسرائیل از توقیف یک کشتی حامل راکت‌های پیشرفته سوری به مقصد فلسطین در دریای سرخ خبر داد.

پیتر لرنر، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: این کشتی که KLOS C نام دارد، راکت‌های M-302 ساخت سوریه را حمل می‌کرده است که مورد هجوم نیروهای دریایی ارتش اسراییل قرار گرفت.

لرنر مدعی شده است این کشتی در یک عملیات محرمانه که ماه‌ها به طول انجامیده است،توقیف شده است،«این کشتی ابتدا از سوریه حرکت کرده است. از آن‌جا این سلاح‌ها به سمت ایران آمده و سپس از بندرعباس به حرکت درآمده‌اند.»

سخنگوی ارتش اسرائیل همچنین از انتقال این کشتی به اسرائیل خبر داده و گفته است که 17 خدمه این کشتی به احتمال زیاد از اتهام مبرا بوده و از محموله کشتی آگاهی نداشتند.« ایرانی‌ها ابتدا با ارسال این سلاح‌ها به عراق سعی کردند ردپای خود را پاک کنند. این کشتی سپس از عراق به سمت سودان و پس از آن‌جا به مصر در حرکت بود تا بتواند در نهایت به غزه برسد.»

حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی آفریقای وزارت امور خارجه ایران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ادعای توقیف کشتی ایرانی از سوی اسرائیل، عبور یا حرکت کشتی حامل سلاح از ایران به سوی غزه را تکذیب کرده و آن را صرفا مبتنی بر دروغ‌پردازی‌های تکراری و بی‌پایه و اساس رسانه‌های صهیونیستی دانسته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha