• شنبه / ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ / ۱۶:۳۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 92121711278
  • منبع : نمایندگی فارس

تخریب 20 منقل‌خانه در بافت قدیمی شیراز

تخریب 20 منقل‌خانه در بافت قدیمی شیراز

ایسنا/فارس تعداد 20 خانه در بافت قدیمی شیراز،‌ که به محل تجمع معتادان تبدیل شده بود، با همکاری نیروی انتظامی و شهرداری، در قالب طرح تخریب منقل‌خانه‌ها، تخریب شد.

تعداد 20 خانه در بافت قدیمی شیراز،‌ که به محل تجمع معتادان تبدیل شده بود، با همکاری نیروی انتظامی و شهرداری، در قالب طرح تخریب منقل‌خانه‌ها، تخریب شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه‌ی فارس، شهردار شیراز شنبه 17 اسفندماه در حاشیه تخریب خانه‌هایی که به محل تجمع معتادان تبدیل شده بود، به خبرنگاران گفت: بافت تاریخی- فرهنگی شیراز در واقع نشان‌دهنده اصالت این شهر است و نمی‌توان اجازه داد که به‌عنوان پناگاه معتادان استفاده شود.

علی‌رضا پاک‌فطرت افزود: روزگاری این بافت پرورش دهنده‌ی بزرگان، علما، فرهیختگان و دانشمندان بسیاری بوده، اما متاسفانه به‌دلیل کم‌توجهی و بی‌توجهی‌ها، امروز به مخروبه‌ای بدل شده است.

وی حضور مهاجران ایرانی و غیرایرانی در این بافت را زمینه‌ساز مشکلاتی دانست و گفت: بافت تاریخی و فرهنگی متعلق به شهر و همه‌ی شهروندان است، بنابراین از همه مردم، خصوصا مالکان، مسئولان و دانشگاهیان درخواست همراهی برای رفع مشکلات این بافت را داریم.

پاک‌فطرت با اشاره به وجود دیدگاه‌های متفاوت در برخورد با معتادان به مواد مخدر، گفت: شهرداری با هماهنگی دادستانی و همراهی نیروی انتظامی، براساس بند 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها، جایگاه معتادان و کسانیکه معضلاتی را برای شهروندان و شهر ایجاد می‌کنند، تخریب می‌کند.

وی با یادآوری اینکه بسیاری از این معتادان اهل شیراز نیستند، گفت: از نقاط مختلف کشور عده‌ای معتاد و متکدی به شیراز مهاجرت کرده و بافت تاریخی و قدیمی این شهر را بهترین مکان برای حضور و فعالیت خود می‌یابند، بنابراین از تمام کارشناسان مسائل فرهنگی و اجتماعی و شهروندان و مسئولان دستگاه‌های مختلف برای ریشه‌کن کردن معضل اعتیاد و یافتن راهکاری مناسب در مسیر ساماندهی این مشکل و ارائه پیشنهادها دعوت می‌کنیم.

شهردار شیراز همچنین گفت: طی دو روز گذشته بالغ بر 300 معتاد که 250 نفر از آنان اهل استان فارس نیستند را جمع‌آوری کرده و با انتقال به اردوگاهی موقت، زمینه ترک اعتیاد و درمان و نگهداری آنان به‌مدت 45 روز را فراهم کرده است.

بر اساس این گزارش قرار است تا پایان امسال 20 منقل‌خانه دیگر در سطح بافت تاریخی شیراز تخریب شود و سال آینده نیز تخریب 25 واحد دیگر از این اماکن در دستور کار قرار خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha