• یکشنبه / ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92121812058
  • منبع : فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی

اعتماد نابجا، عامل برداشت اینترنتی

رییس پلیس فتای انتظامی استان کردستان از دستگیری مردی که با سوء استفاده از اعتماد یکی از آشنایان خود اقدام به برداشت اینترنتی از حساب بانکی‌اش کرده بود، خبر داد.

رییس پلیس فتای انتظامی استان کردستان از دستگیری مردی که با سوء استفاده از اعتماد یکی از آشنایان خود اقدام به برداشت اینترنتی از حساب بانکی‌اش کرده بود، خبر داد.

به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرهنگ فرامرز شاکری در تشریح این خبر بیان داشت: در پی ارجاع یک فقره پرونده از قاضی ویژه رسیدگی به جرائم سایبری به پلیس فتا با موضوع برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب بانکی یک شهروند سنندجی، پیگیری موضوع به ماموران اداره مبارزه با جرائم سایبری این پلیس محول شد.

وی ادامه داد: بررسی اوراق پرونده نشان داد اخیرا طی چند مرحله مبلغ سه میلیون و 300 هزار ریال بصورت غیرمجاز از حساب بانکی شاکی که مردی میانسال است برداشت شده است که در این راستا دستگیری فرد برداشت‌کننده با جدیت در دستورکار ماموران قرار گرفت.

رییس پلیس فتای انتظامی استان کردستان افزود: ماموران پرونده در بررسی‌های خود دریافتند برداشت‌های مذکور بصورت خرید کارت شارژ تلفن همراه و از طریق تلفن بانک بوده است و در این رابطه با انجام یک سری تحقیقات و کار کارشناسی و تخصصی پیچیده عامل برداشت‌ها را شناسایی و در شهر سنندج دستگیر کردند.

شاکری تصریح کرد: متهم در تحقیقات انجام شده اعتراف کرد با توجه به اینکه از آشنایان شاکی است، چند مدت پیش که او جهت برداشت مقداری وجه کارت عابر بانکش را در اختیار وی قرار داده بود، از اعتمادش سوء استفاده کرده و ضمن فعال کردن رمز دوم، اقدام به برداشت اینترنتی از حساب بانکی‌اش کرده است.

وی در خاتمه ضمن اشاره به صدور قرار قانونی برای متهم از سوی مقام قضایی، به شهروندان توصیه کرد با محافظت درست از اطلاعات بانکی خود و پرهیز از در اختیار دیگران قرار دادن آن، از وقوع جرایم مشابه پیشگیری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha