• دوشنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 92121912748

پخش «بارش کوفته قل‌قلی 2»، «من نفرت انگیز 2» و «دانشگاه هیولاها» در نوروز

پخش «بارش کوفته قل‌قلی 2»، «من نفرت انگیز 2» و «دانشگاه هیولاها» در نوروز

رییس مرکز پویانمایی صبا و مدیر شبکه پویا در نشست اعلام برنامه‌های ویژه نوروز 93 که امروز (19 اسفند ماه) برگزار شد‌، از پخش انیمیشن‌های سینمایی «بارش کوفته قل‌قلی 2» ،«من نفرت انگیز 2»، «دانشگاه هیولاها» و ... خبر داد.

رییس مرکز پویانمایی صبا و مدیر شبکه پویا در نشست اعلام برنامه‌های ویژه نوروز 93 که امروز (19 اسفند ماه) برگزار شد‌، از پخش انیمیشن‌های سینمایی «بارش کوفته قل‌قلی 2» ،«من نفرت انگیز 2»، «دانشگاه هیولاها» و ... خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این نشست حسین ساری ضمن بیان اینکه ویژه‌ برنامه‌های نوروزی پویا از 28 اسفند ماه پخش می‌شوند‌، عنوان کرد: 7000 دقیقه انیمیشن در ایام نوروز پخش می‌شود که از این میان 1500 دقیقه سینمایی، 2800 دقیقه مجموعه خارجی‌ و 2900 دقیقه مجموعه ایرانی هستند که از ساعت 7 و 30 دقیقه صبح تا 22 و 45 دقیقه شب به روی آنتن می‌روند.

وی با اشاره به اینکه انیمیشن‌های سینمایی هر شب ساعت 21 و هر روز ساعت 13 و 30 دقیقه تکرار می‌شوند، انیمیشن ‌های سینمایی خارجی را اینگونه نام برد: «توربو» (کمدی و ماجرایی)، «دانشگاه هیولاها» ،‌«بارش کوفته قلقلی 2»،«من نفرت انگیز2»، «هواپیماها»، «سامی 2»، «دوران دایناسورها»، «بال‌ها»، «تام و جری و لوبیای سحر آمیز»، «خرس‌های مهربان»، «جورج کنجکاو»، «سفر به دهلی»، «بازگشت به دریا»، «قلعه‌ی ما»، «کتاب جنگل 2»، «آرزوهای بزرگ»، «ملکه برفی»، «شهر پرندگان» و «افسانه ساریلا».

ساری در ادامه خاطرنشان کرد: ما در نوع انیمیشن سینمایی عقب‌ماندگی جدی داریم و باید وزارت ارشاد،‌ فارابی و ... برای ساخت انیمیشن‌های سینمایی مانند بخش رئال فعال شوند و انیمیشن سینمایی هم تولید شود.

مدیر شبکه پویا در این نشست مجموعه انیمیشن‌های ایرانی را نیز اینگونه نام برد: «تاریخ از این‌ور» به کارگردانی اصغر صفار در 52 قسمت 22 دقیقه‌ای، «گاگیلا و دوستان» به کارگردانی گران‌مایه در 11 قسمت 18 دقیقه‌ای،‌ «زوزو» به کارگردانی مانی وطن پرست، «دشت تمشک» به کارگردانی زحل رضوی در 26 قسمت، «زرد و مشکی2» به کارگردانی کیانوش عابدی در 26 قسمت، «هر کسی کاری داره» در 15 قسمت به کارگردانی پروین تجوید، «ساران و سامان» در 14 قسمت به کارگردانی صمدی امین، «گلبول‌ها» به کارگردانی بابک نظری،‌ «جنگ پویا» به کارگردانی امین فیضی در 26 قسمت و «ببین و ببین» که سکانس‌های جذاب و نوستالژیک انیمیشن به صورت میان برنامه پخش می‌کند.

اعلام برنامه های نوروزی شبکه پویا

رییس مرکز پویانمایی صبا همچنین «قهرمانان تنیس»، «پاندای کنگ‌فوکار»، «اژدها سواران»، «بره ناقلا»، «باب اسفنجی»، «باگزبانی»، «بره کوچولو»، «بزرگ،کوچک»، «چطور نقاشی کنیم» و «خرگوشک‌ها» را از جمله مجموعه انیمیشن‌های خارجی ایام نوروز عنوان کرد.

مدیر شبکه پویا بیان کرد: 57 درصد انیمیشن‌هایی که در ایام نوروز از شبکه پویا پخش می‌شوند خارجی و 43 درصد ایرانی هستند؛ ضمن اینکه تصمیم داریم بر روی موضوع کتاب تمرکز کنیم و به پدر و مادرها پیشنهاد دهیم که در کنار هدایای دیگر که به بچه‌ها می‌دهند کتاب را نیز اولویت قرار دهند.

او همچنین خاطرنشان کرد: به سنت سال‌های قبل در زمان سال تحویل پیام رهبری و رییس‌جمهور نیز از شبکه پویا پخش خواهد شد.

ساری در پایان در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره استفاده از مجری در شبکه پویا در سال جدید گفت: تاکنون سعی می‌کردیم از ورود مجری به این شبکه جلوگیری کنیم اما شاید در سال آینده از مجری بهره بگیریم اما نه به شکلی که مرسوم است بلکه به صورت انیمیشنی زنده (آن لاین) برای اعلام برنامه‌ها.

اعلام برنامه های نوروزی شبکه پویا

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha