• سه‌شنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ / ۰۱:۰۰
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92122012993
  • خبرنگار : 71431

هشدار آتش‌نشانی به خانه‌تکانی کنندگان

هشدار آتش‌نشانی به خانه‌تکانی کنندگان

معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به فرا رسیدن ایام نوروز و سنت خانه‌ تکانی در میان ایرانیان، توصیه‌هایی را در این زمینه ارائه کرد.

معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به فرا رسیدن ایام نوروز و سنت خانه‌ تکانی در میان ایرانیان، توصیه‌هایی را در این زمینه ارائه کرد.

مهندس محمود قدیری در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این باره گفت: همه ساله با فرا رسیدن ایام خانه‌تکانی‌های نوروزی، حوادثی رخ می‌دهد که با توجه به برخی نکات، به راحتی می‌توان از وقوع اغلب آنان جلوگیری کرد که در همین راستا توصیه می‌شود شهروندان به ویژه بانوان هنگام نظافت خانه و استفاده از نردبام و چهارپایه، از سطح اتکایی آن با زمین کاملا مطمئن شده و از نردبام‌های استاندارد و دو طرفه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان باید از شست‌وشوی پرده، سنگ فرش، دیوار، سرویس‌ها و ... با مواد سریع‌الاشتعال نظیر بنزین خودداری کنند، گفت: همچنین باید توجه شود که مواد شوینده نظیر وایتکس، جوهر نمک و نظایر آن بر روی زمین و در معرض دسترس کودکان نباشد و دیگر افراد نیز در حد استاندارد از آن استفاده کنند.

معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از شهروندان خواست هنگام پاک کردن شیشه و پنجره‌های منزل، احتیاط لازم را داشته باشند، افزود: از مواردی که بارها مشاهده شده، سقوط افراد در حین این اقدامات است که در این خصوص توصیه می‌کنم شهروندان از رفتن به روی نرده‌ها و همچنین قرنیزهای دیوار و پنجره خودداری کنند.

قدیری شست‌وشوی لوازم برقی نظیر لوستر، آواژور و ... را تا پیش از قطع کامل جریان برق، بسیار خطرناک ارزیابی کرد و گفت: برای تمیز کردن این وسایل ابتدا باید جریان برق را قطع کرد و همچنین توجه داشت که تنها در صورت خشک شدن کامل به ویژه قطعات داخلی، مجددا آنها را به برق متصل کرد.

وی ادامه داد: هنگام خانه‌تکانی عید نباید موادهای قابل اشتعال را در چاه‌های فاضلاب، دستشویی، توالت و ... ریخت چرا که ریزش این مواد احتمال انفجار و آتش‌سوزی را افزایش می‌دهد.

معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در ادامه از شهروندان خواست از جابجایی لوازم و اثاثیه سنگین به شکل فردی خودداری کنند و در این مورد از کارگران حرفه‌ای یا همکاری تعدادی دیگر بهره‌مند شوند تا از عوارضی نظیر دیسک کمر، جابجایی مهره‌ها و ... مصون بمانند.

وی با اشاره به ضرورت وجود یک خاموش‌کننده دستی در منازل مسکونی، گفت: آتش‌نشانی تهران سال‌هاست که شعار «هر شهروند یک آتش‌نشان» را سرلوحه خویش کرده و از این رو پیشنهاد می‌کنیم هر یک از شهروندان در منزل مسکونی‌شان یک خاموش‌کننده دستی مناسب با مساحت و اشیای خانه قرار دهند و در موعد مقرر نسبت به شارژ و آماده کردن آن اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha