• سه‌شنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 92122013523
  • خبرنگار : 71410

در مراسم رونمایی از آلبوم همایون شجریان

تهمورث پورناظری: برای ضبط «نه فرشته‌ام، نه شیطان» کره زمین را دور زدیم

تهمورث پورناظری: برای ضبط «نه فرشته‌ام، نه شیطان» کره زمین را دور زدیم

تهمورث پورناظری در آیین رونمایی آلبوم «نه فرشته‌ام، نه شیطان» اظهار کرد:‌ برای ضبط این کار کره زمین را دور زدیم تا این در نهایت «نه فرشته‌ام، نه شیطان» تولید شد.

تهمورث پورناظری در آیین رونمایی آلبوم «نه فرشته‌ام، نه شیطان» اظهار کرد:‌ برای ضبط این کار کره زمین را دور زدیم تا این در نهایت «نه فرشته‌ام، نه شیطان» تولید شد.

به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آهنگساز آلبوم «نه فرشته‌ام، نه شیطان» در سخنانی گفت: من برای ساخت این کار فقط یک هدف داشتم و آن هم این بود که میان آنچه از دلم برمی‌آید، صدای همایون شجریان و شنوده‌ای که کار را می‌شنود، یک مثلث ارتباطی دلی ایجاد کنم.

***

در این مراسم که صبح 20 اسفند ماه در تالار وحدت برگزار شده بود، همایون شجریان خواننده آلبوم «نه فرشته‌ام، نه شیطان» در سخنانی مطرح کرد: سه سال قبل قرار شد با تهورث پورناظری این کار را انجام دهیم و به خاطر وسواس‌های کاری که داشتیم محدودیت زمانی برای کار متصور نشدیم.

او ادامه داد: به هر حال این اتفاق افتاد در حالی که زحمت بیشتر آن بر دوش تهمورث پورناظری بود زیرا او این کار را با همراهی نوازندگان خارجی در کشورهای مختلف ضبط کرد.

شجریان در پایان سخنانش از صدرالدین حسین‌خانی که برای این کار سرمایه‌گذاری کلان کرده است، تشکر کرد.

***

سهراب پورناظری از دیگر سخنرانان این مراسم بود و گفت: ضبط این آلبوم حدود دو سال طول کشید و هنرمندان بزرگی برای تولید آن همکاری کردند. این آلبوم سعادتی برای من و طهمورث بود که در خدمت این استادان باشیم.

سهراب پورناظری در عین حال گفت: طهمورث و همایون برادران من هستند و شاید اگر من درباره اثر قضاوت کنم، قضاوت درستی نباشد.

این نوازنده جوان در بخش دیگری از سخنانش گفت: تولید این آلبوم مصادف شده است با دهه چهارم نسل جوان موسیقی ما که هنوز به عنوان فرزند شناخته می‌شوند، مثل همایون شجریان، تهمورث پورناظری، علیرضا قربانی، اردوان کامکار و... .

این نوازنده کمانچه ادامه داد: این یک هشدار برای جامعه فرهنگی ایران است و لازم است به این نسل فضایی برای کار کردن داده شود، این از هر امکاناتی بهتر است.

این آهنگساز در بخش دیگری از سخنانش به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و متفاوت بودن فضای فرهنگی کشور سخن گفت و افزود: رییس جمهور چندی پیش در تالار وحدت صحبت‌های امیدوارکننده‌ای ارائه داد اما هنوز برای این نسل کاری انجام نشده است و من می‌خواهم هشدار دهم که این نسل هم‌اکنون در آستانه 40 سالگی است.

***

محمد رحمانیان، نویسنده و کارگردان پیشکسوت تئاتر نیز در این مراسم حضور پیدا کرد و گفت: یکی از مواردی که سهراب پورناظری در سخنانش به آن اشاره کرد درباره آن بود که حمایت جالبی از هنرمندان صورت نمی‌گیرد و من می‌خواهم بگویم قرار نبوده و قرار هم نیست که اتفاقی بیافتد به‌خصوص موسیقی که بالا تا پایینش جرم است.

او ادامه داد: نباید زیاد به مدیران چشم امید داشت. فعالیت اصلی باید از جانب شما هنرمندان صورت گیرد. شما تمام جهان را تالار موسیقی کردید و ما چه در ماشین، چه در خانه و ... آثارتان را می‌شنویم.

رحمانیان با اشاره به صحبت‌های پورناظری گفت: همان‌طور که شما هنرمندان در آستانه 40 سالگی هستید بهتر است زودتر دست به کار شوید و بچه‌های شما روی کار بیایند. اینکه دیگر دست خودتان است و بی‌خود آن را تقصیر دولت نیندازید.

این هنرمند تئاتر همچنین بیان کرد: سیاوش دو پسر داشت که یکی فرود و دیگری کیخسرو بود. فرود را در حوادث خون‌خواهی پس از مرگ سیاوش از دست دادیم اما کیخسرو زنده ماند و با خرد سلطنت کرد و زمانی که دید نمی‌تواند جهان را ادامه دهد به ظلمات رفت. اگرچه سیاوش شجریان (سیاوش نام هنری سابق محمدرضا شجریان است) اکنون تا حدی کناره‌گیری کرده اما خوشحالم کیخسرو باقی مانده است و همایون همان کیخسروی آواز ایران است.

به گزارش ایسنا، در این مراسم چهره‌های فرهنگی زیادی همچون کیخسرو پورناظری، علیرضا قربانی، بیژن کامکار، نجمه تجدد، سامان احتشامی، فرهاد هراتی، هادی منتظری، داود گنجه‌ای، داریوش پیرنیاکان و ... حضور داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha