• سه‌شنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92122013605
  • منبع : فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی

اخاذی در اینترنت با عکس‌های خصوصی

اخاذی در اینترنت با عکس‌های خصوصی

عامل اخاذی از دختر جوان در فضای مجازی، طی 48 ساعت توسط پلیس فتا خراسان رضوی شناسایی و دستگیر شد.

عامل اخاذی از دختر جوان در فضای مجازی، طی 48 ساعت توسط پلیس فتا خراسان رضوی شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سرهنگ عرفانی رئیس پلیس فتای خراسان رضوی با بیان اینکه چندی پیش دختر جوانی سراسیمه به پلیس فتا مراجعه و درخواست رسیدگی به شکایت خود مبنی بر تهدید وی به انتشار عکس و فیلم های خصوصی در فضای مجازی را داشت گفت: شاکیه اعلام کرد که دو روز گذشته سوار خودرویی شدم و هنگام پیاده شدن کیف دستی به همراه گوشی موبایلم را فراموش کردم و جاگذاشتم، پس از چند ساعت ایمیلی دریافت کردم که حاوی مطلب تهدید آمیزی با این عنوان بود "اگر می‌خواهی عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی‌ات را در فضای مجازی پخش نکنم باید 20 میلیون ریال وجه بپردازی!".

وی در ادامه افزود: با توجه به گفته‌های شاکی رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و کارآگاهان با اقدامات فنی و استعلام از مبادی ذیربط توانستند متهم را شناسایی و طی عملیاتی ضمن شناسایی مکان اختفا متهم با هماهنگی قضایی وی را دستگیر و به مکان پلیس فتا منتقل کنند.

عرفانی گفت: متهم 22 ساله پس از رویارویی با مستندات و شاکی به جرم خود اعتراف و اظهار کرد: وقتی شاکی گوشی تلفن به همراه کلیه مدارک خود را جا گذاشت از فرصت سوء استفاده کرده و هنگام بررسی محتویات داخل گوشی، فیلم‌ها و عکس‌های خصوصی شاکی را دیدم و وسوسه شدم تا در قبال عدم انتشار آنها در فضای مجازی مبلغی را از وی اخاذی کنم.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی در پایان به شهروندان توصیه کرد: داده‌های مهم، تصاویر و فیلم‌های داخل حافظه گوشی تلفن خود را بلافاصله به مکان امنی انتقال داده و برای گوشی خود رمز غیر قابل حدسی انتخاب کنید تا کسی نتواند از اطلاعات داخل آن سوءاستفاده کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha