• چهارشنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 92122114389
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

خراسان‌رضوی، رتبه دوم جرایم سایبری را در کشور دارد

خراسان‌رضوی، رتبه دوم جرایم سایبری را در کشور دارد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس پلیس فضای تبادل اطلاعات خراسان‌رضوی گفت: به دلیل وسعت استان و حجم بالای مهاجران، خراسان‌رضوی در حوزه جرایم سایبری رتبه دوم کشور را دارد.

رئیس پلیس فضای تبادل اطلاعات خراسان‌رضوی گفت: به دلیل وسعت استان و حجم بالای مهاجران، خراسان‌رضوی در حوزه جرایم سایبری رتبه دوم کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه خراسان، سرهنگ سیدمحسن عرفانی در نشست خبری در دفتر پلیس فتای استان با اشاره به کاهش جرایم مالی، سرقت و کلاهبرداری در فضای سایبری اظهارکرد: در سال گذشته بالغ بر 70 درصد جرایم در حوزه سایبری جرایم مالی بود اما در سال‌جاری این میزان به 64 درصد رسیده است.

وی ادامه‌داد: با وجود کاهش جرایم مالی، سرقت و کلاهبرداری در حوزه سایبری، جرایم مربوط به هتک‌حرمت، تهمت و افترا در این حوزه نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

عرفانی از دستگیری دو متهم پرونده سرقت اینترنتی در دو هفته اخیر خبرداد و گفت: این افراد با جعل درگاه بانک، به اطلاعات حساب مالباختگان دسترسی پیدا کرده و بالغ بر 700 میلیون ریال از حساب بانکی آنها سرقت کرده بودند.

وی افزود: این متهمان که هردو جوان و سابقه‌دار هستند در یکی از استان‌های همجوار دستگیر شده و تاکنون به 80 فقره سرقت اعتراف کرده‌اند.

رئیس پلیس فتای استان با تأکید بر حفظ رمز کارت عابربانک عنوان کرد: چندی پیش با شکایت یک پزشک مبنی بر سرقت 900 میلیون ریال از حساب بانکی وی پرونده‌ای تشکیل شد و پس از تحقیقات پسر 34 ساله او به عنوان سارق شناسایی شد.

وی به شهروندان توصیه کرد: پس از ورود به سایت بانک و هر سایت دیگری با وارد کردن www.whois.ir در منوی تولبار، از اصلی یا جعلی بودن سایت اطمینان پیدا کنند.

عرفانی گفت: هنگام خروج از صفحه‌های اینترنتی روی گزینه‌های log out یا sign out کلیک کرده و از صفحه خارج شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha