• چهارشنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 92122114400
  • منبع : نمایندگی مرکزی

دری نجف‌آبادی: اقتصاد مقاومتی کلید قفل مشکلات اقتصادی است

دری نجف‌آبادی: اقتصاد مقاومتی کلید قفل مشکلات اقتصادی است

ایسنا/مرکزی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: کلید قفل مشکلات اقتصادی ما اقتصاد مقاومتی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: کلید قفل مشکلات اقتصادی ما اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه مرکزی، آیت‌الله ‌قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در اولین همایش اقتصاد مقاومتی و ارائه راهکارهای اجرایی آن از منظر قانون که در مرکز خدمات فناوری و کسب و کار اراک برگزار شد مشکلات اقتصادی کشور را در مصرف‌گرایی و بازی با پول عنوان و اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی به این معنی است که بخش واقعی اقتصاد فعال باشد نه بخش دلالی.

امام جمعه اراک با بیان این که اقتصاد با تولید رونق می‌گیرد نه با مصرف ادامه داد: تولید مدرک مشکلی را حل نمی‌کند و مدرک باید با کارایی همراه باشد.

وی برگزاری این همایش در جهت لبیک به ندای مقام معظم رهبری اقدامی ارزشمند در ایام پایانی سال عنوان و اظهار کرد: کار باید با تولید آمیخته باشد و دانش در خدمت توسعه کشور و کیفی کردن کارها باشد.

دری‌نجف‌آبادی با اشاره به اینکه ایران اولین تولیدکننده نفت در خاورمیانه است، تصریح کرد: باید از تمام ظرفیت‌های داخلی به‌عنوان فرصت استفاده کرده و این فرصت‌ها را برای حضور در بازارهای جهانی به ارزش افزوده تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه کشور با وجود 30 هزار کیلومتر مربع مساحت، کشور بسیار پرظرفیتی است، گفت: نیروی انسانی کشور باید از نظر عزم، اراده و کارآفرینی در سطح بالایی قرار بگیرد.

دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه هزاران ظرفیت در استان مرکزی نهفته است، خاطرنشان ساخت: استان مرکزی باید هم در مقام نظری و هم در مقام تئوری پیشتاز باشد.

وی با تأکید بر ضرورت تولید و اشتغال و افزایش ظرفیت‌های صادراتی افزود: در رأس تمام ظرفیت‌ها، نیروی انسانی قرار دارد.

امام جمعه اراک تصریح کرد: وجود حدود 80 دانشگاه و مراکز مختلف علمی، تحقیقاتی و پژوهشی در استان مرکزی ظرفیت فوق‌العاده‌ای است که باید از آن به درستی استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تأکید بر لزوم بکارگیری مدیرانی با همت به‌عنوان عناصری که دارای قدرت و توان برنامه‌ریزی هستند، اظهار کرد: متأسفانه انگیزه‌های ملی دینی و خدمات صادقانه ماندگار در کشور کمرنگ است.

امام جمعه اراک یادآور شد: بنده از طرفداران تأسیس بانک‌های غیردولتی در کشور بوده‌ام ولی با توجه به شرایط موجود در حال پشیمان شدن از نظر خود هستم.

وی ادامه داد: واگذاری سرمایه‌های موجود دولت به بخش غیردولتی و میدان دادن به بخش خصوصی از محورهای اساسی تحقق اصل 44 به شمار می‌رود.

دری‌نجف‌آبادی تصریح کرد: راه جلوگیری از افزایش تورم، چاپ اسکناس نسیت بلکه سرمایه‌ها باید به سمت تولید ناخالص ملی و پس‌انداز سوق پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: اعتقاد دارم درآمد سرانه ملی کشور باید 30 هزار دلار باشد و تحقق این مهم بدون همت، عزم و اراده امکانپذیر نخواهد بود.

دری نجف‌آبادی با بیان اینکه باید به فکر منافع ملی باشیم نه به فکر جیب خود، افزود: به واقع بعضی واحدهای صنعتی اراک نگین کشور هستند، باید از واحدهای صنعتی به معنای واقعی بهره‌برداری شود.

وی با اشاره به فعالیت صنایعی نظیر ماشین‌سازی، هپکو، آذراب و آونگان در اراک، اظهار کرد: صنعت چین کارگاهی است اما ما دارای صنایع بزرگی هستیم که مدیران آنها دلسوزی لازم را ندارند.

دری‌نجف‌آبادی همچنین با تأکید بر ضرورت تلاش در جهت حفظ منافع و وحدت ملی، همچنین اقتدار، عزت، شوکت و قدرت ملی، خاطرنشان ساخت: از آنجاکه همه در اقتصاد، عظمت و رفاه ملی سهم دارند باید برای دستیابی به این مهم ادای وظیفه کرده و در نهایت از آن بهره‌برداری کنند.

وی بر ضرورت تلاش برای قطع وابستگی کشور برای همیشه از بیگانگان و تحت تأثیر قرار دادن دنیا تأکید کرد و گفت: امید می‌رود تشکیل این جلسات با تدوین نقشه راه برای استان و عمل جهادی همراه باشد.

وی همچنین با انتقاد از تبلیغات غیر ضروری و هزینه‌بر در صداوسیما، تصریح کرد:صدا و سیما باید برای فعال و تأثیرگذار شدن جامعه در سطح جهان اقدام کند اما، تبلیغات و برنامه‌های کنونی با سبک زندگی اسلامی سازگاری ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha