• چهارشنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 92122114430
  • منبع : نمایندگی کرمان

رانندگان جاده‌ای زیر ذره‌بین پلیس

رانندگان جاده‌ای زیر ذره‌بین پلیس

ایسنا/کرمان رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به اجرای طرح طرح کنترل دقیق و استراحت رانندگان ناوگان عمومی باربری، گفت: در این طرح از ادامه رانندگی رانندگان خواب آلود جلوگیری می‌شود.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به اجرای طرح طرح کنترل دقیق و استراحت رانندگان ناوگان عمومی باربری، گفت: در این طرح از ادامه رانندگی رانندگان خواب آلود جلوگیری می‌شود.

سرهنگ "احمد حجت آبادی"، در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، در تشریح این خبر افزود: با آغاز فصل بهار، فصل برداشت محصولات کشاورزی هم آغاز می‌شود و عمده تره بار از سمت چابهار و هرمزگان و از مسیرهای مواصلاتی استان کرمان به نقاط مختلف کشور حمل می‌شوند که این انتقال مستلزم طی کردن مسافت‌های طولانی است.

وی بیان کرد: در تحقیقات پلیس مشخص شد عمده تصادفات منجر به جرح وفوت که در ساعات پایانی شب تا طلوع آفتاب به‌وقوع می‌پیوندد ناشی از خستگی مفرط و خواب آلودگی رانندگان وسایط نقلیه سنگین باربری است که به دلیل تعجیل در به مقصد رسیدن و تخلیه بار را دارند‌، با سرعت غیر مجاز و ارتکاب به تخلفات حادثه ساز رانندگی از خود عکس‌العمل نشان می‌دهند.

رئیس پلیس راه کرمان خاطر نشان کرد: با توجه به همزمانی این موضوع با آغاز سال نو که مسافرت‌های درون استانی و برون استانی هموطنان برای سفر انجام می‌پذیرد، برای برقراری نظم ترافیکی و امنیتی و تسهیل در عبور و مرور و جلوگیری از معزل ترافیکی و تصادفات، ماموریت اجرای طرح کنترل دقیق و استراحت رانندگان ناوگان عمومی باربری در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار کرد: این طرح با هدف جلوگیری از ایجاد خسارت و از بین رفتن سرمایه ملی و حفظ جان مردم، جلوگیری از هدر رفتن و از بین رفتن ماحصل دسترنج کشاورزان در تولید میوه و تره بار‌، رانندگی راننده با اطمینان خاطر با هوشیاری کامل و عاری از هر گونه خستگی و خواب آلودگی در امر رانندگی و ایجاد نظم و انضباط و امنیت در عبور مرور اجرا خواهد شد.

حجت‌آبادی گفت: در این طرح‌، پلیس ماموریت کنترل دقیق وسایل نقلیه باربری از لحاظ خستگی مفرط و خواب‌آلودگی که منجر به تصادف‌ یا واژگونی می‌گردد را به همراه برفراری نظم وامنیت ترافیکی و تسهیل در عبور و مرور جاده‌ای، برخورد قاطع و بدون اغماض با تخلفات رانندگان ناوگان عمومی‌، باربری خصوصا تخلفات حادثه‌ساز، برقراری نظم و امنیت ترافیکی جهت مهمانان نوروزی که در جاده‌ها تردد می‌نمایند و متوقف کردن موقت رانندگانی که به تنهایی عهده دار رانندگی با ناوگان باربری بوده و از فرط خستگی و خواب آلودگی برخوردار هستند را بر عهده دارد.

وی بیان کرد: در طرح کنترل دقیق ناوگان باربری همانند کنترل و ثبت ساعت ناوگان عمومی مسافربری خصوصا از ساعت 24 الی 7 صبح ، ماموران پاسگاه‌های پلیس راه اوضاع راننده وسیله باربری را مورد بررسی قرار می‌دهند و در صورتی که در پاسگاه ما قبل به مدت 2 الی 3 ساعت استراحت نکرده و ادامه مسیر داده با اخذ مدرک و ثبت در دفتر مخصوص، پس از سپری شدن 2 الی 3 ساعت از استراحت آنها با درج مشخصات کامیون و پلاک راننده در دفتر پاسگاه اجازه ادامه مسیر می‌دهند.

در این طرح‌، پلیس در صورت مشاهده دو راننده مجاز به رانندگی با وسیله فوق، پس از ثبت مشخصات وسیله باربری اجازه ادامه مسیر اجازه ادامه مسیر به آن داده می‌شود.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: این طرح از امروز تا پایان خرداد ماه 93 در سطح حوزه استحفاظی پلیس راه استان کرمان به اجرا در خواهد آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha