• شنبه / ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 92122415412

5 مدال ووشوکاران ایران در نخستین روز مسابقات جوانان جهان

نمایندگان ووشوی ایران در نخستین روز مسابقات جوانان جهان در ترکیه 5 مدال طلا، نقره و برنز کسب کردند.

نمایندگان ووشوی ایران در نخستین روز مسابقات جوانان جهان در ترکیه 5 مدال طلا، نقره و برنز کسب کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پنجمین دوره مسابقه های ووشو قهرمانی جوانان جهان در شهر آنتالیای ترکیه، جمعه شروع شد که جوانان ایران در نخستین روز در بخش تالو به یک مدال طلا، 3 نقره و دو برنز دست یافتند.

ناهید پورشبانان در فرم نن دائو دختران رده سنی نوجوانان با کسب امتیاز 9،22 بر سکوی نخست تکیه زد و نخستین مدال طلای ایران را به نام خود ثبت کرد و پس از وی نفرات ویتنام با 9،15 و کره جنوبی با 9،10 امتیاز دوم و سوم شدند.

در فرم تای چی چوان رده سنی جوانان دختر، حمیده برخور با کسب امتیاز 9،45 به مدال نقره دست یافت و نماینده چین با 9،70 طلایی شد. در این فرم تالوکار اهل اندونزی با 9،43 به مدال برنز دست یافت.

در فرم چانگ چوان بخش پسران و در رده سنی نونهالان، تیم ایران دو نماینده داشت که طاها بدیعی با امتیاز 8،95 به مدال نقره دست یافت و شاهین بنی طالبی با 8،90 امتیاز چهارم شد.در این فرم نماینده هنگ کنگ با امتیاز 9 اول شد و به مدال طلا رسید و تالوکار فیلیپین با امتیاز 8،93 به مدال برنز دست یافت.

همچنین نفیسه پورگنجی در فرم دائو شو دختران و در رده سنی جوانان، با امتیاز 9،19 به مدال برنز رسید. نماینده چینی الاصل تیم آمریکا با 9،44 امتیاز به مدال طلا دست یافت و تالوکار نوجوان سنگاپور با 9،39 امتیاز مدال نقره گرفت.

در سایر فرم ها نیز نفیسه پورگنجی در چان چوان جوانان، مهدی مختارپور در چیانگ شو جوانان و طاها بدیعی در دائو شو نونهالان بودیم که نتوانستند روی سکو بروند.

در بخش ساندا (مبارزه) نیز تیم ایران یک نماینده داشت که صبا شریفی در وزن 60 کیلوگرم دختران در دو راند متوالی نماینده هند را مغلوب کرد و به دور بعدی راه یافت.

در بخش ساندا در وزن 75 کیلوگرم پسران میلاد عارفی مقام در دو راند نماینده هند را برد و در دور بعد با نماینده افغانستان روبه رو خواهد شد.

در وزن 56 کیلوگرم عرفان آهنگریان برابر دولگوشی از ترکمنستان در دو راند پیاپی پیروز شد و باید در دور بعدی با برنده رقابت فرانسه و اندونزی رودررو شود. البته در مبارزه این دو ساندکار، نماینده فرانسه با پا ضربه خطایی را به حریف اهل اندونزی وارد کرد تا از سوی تیم داوری اخراج شود و نماینده اندونزی نیز ناک اوت شد تا هر دو نفر از جدول مسابقات کنار بروند. با این اوصاف آهنگریان جواز حضور در مرحله نیمه نهایی را کسب کرد.

در بخش ساندای دختران زهرا سلحشور در نخستین مبارزه با نتیجه دو بر صفر استفانوا از روسیه را از پیش رو برداشت. سلحشور در گام بعدی باید برابر حریفی از مصر صف آرایی کند.

در وزن 60 کیلوگرم صبا شریفی در نخستین گام در دو راند پیاپی نماینده هند را شکست داد.

رقابت های ووشو قهرمانی جوانان جهان تا دو روز دیگر در شهر آنتالیای ترکیه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha