• دوشنبه / ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 92122617130

وزیر جهاد کشاورزی:

مقابله با بیابان‌زایی در کشور نیازمند عزم ملی است

وزیر جهاد کشاورزی در اولین نشست کارگروه ملی بیابان‌زدایی اعلام کرد: مقابله با بیابان زایی در کشور نیازمند عزم ملی است.

وزیر جهاد کشاورزی در اولین نشست کارگروه ملی بیابان‌زدایی اعلام کرد: مقابله با بیابان زایی در کشور نیازمند عزم ملی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجتی طی سخنانی در این نشست، خواستار مشارکت فعال همه دستگاه‌های عضو برای انجام اقدامات مربوط به بیابان زدایی در کشور شد.

وی از اعضای کارگروه درخواست کرد تا در نتیجه سیاستگذاریها و برنامه‌ریزیهای لازم از گسترش بیابان جلوگیری شود.

وزیر جهاد کشاورزی در این ارتباط خطاب به دبیرخانه کارگروه اعلام کرد: در اولین فرصت تصویر روشن و جامعی از عوامل موثر در گسترش بیابان در کشور به این کارگروه ارایه کنید تا براساس آن، راهکارهای مقابله با بیابان زایی اندیشه شود.

حجتی در این زمینه اظهار کرد: دو عامل طبیعی و اقدامات انسانی در تخریب منابع طبیعی و در نهایت ایجاد گسترش بیابان مؤثرند و ضروری است دبیرخانه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی، اجرایی و کارشناسی همه دستگاه‌های عضو، میزان هر کدام از این عوامل در تخریب منابع طبیعی و گسترش بیابان مشخص شود تا کارگروه بر پایه آن تصمیمات و راهکارهای لازم را اتخاذ کند.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین دبیرخانه کارگروه را موظف کرد نسبت به تهیه سازوکارهای لازم برای پیگیری اقدامات و وظایف در چارچوب یک جدول زمانی، برنامه‌ریزی و اقدام کند.

حجتی همچنین از دستگاه‌های ستادی دولت خواست پشتیبانی لازم را در اجرای این برنامه اقدام ملی به عمل آورند.

کارگروه ملی بیابان ‌زدایی در اجرای قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای بیابان زدایی در کشورهایی که به طور جدی با خشکسالی و بیابان‌زایی مواجه هستند، تشکیل شده است.

ریاست این کارگروه طی حکمی از سوی دکتر روحانی رئیس جمهوری بر عهده وزیر جهادکشاورزی گذاشته شده است. ترکیب اعضای این کارگروه از وزرای جهاد کشاورزی (رئیس کارگروه)، کشور، نیرو، نفت، امورخارجه، علوم تحقیقات و فناوری، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، صنایع و معادن، آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، راه و ترابری و یا نمایندگان تام‌الاختیار این وزرا تشکیل شده است.

همچنین یک نفر از نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، روسای سازمان های حفاظت محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، صدا وسیما و یا نمایندگان تام الاختیار آنها، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری و یا نماینده تام الاختیار، رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و یک نفر از اساتید محققان و صاحب نظران با تایید اعضای کار گروه در این کارگروه عضویت دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha