• چهارشنبه / ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92122818137
  • خبرنگار : 71368

ثبت 50 میلیون تماس با 112/حوادث جاده‌ای در صدر تماس با هلال‌احمر

ثبت 50 میلیون تماس با 112/حوادث جاده‌ای در صدر تماس با هلال‌احمر

مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از ثبت 50 میلیون تماس با خط 112 خبر داد.

مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از ثبت 50 میلیون تماس با خط 112 خبر داد.

مرتضی مرادی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه از 26 خرداد ماه امسال با تصویب کمیسیون تخصصی تنظیم مقررات و ارتباطات، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شماره اضطراری 112 به عنوان شماره ملی امداد و نجات در کشور جایگزین خط تلفن 147 شد، گفت: شماره 112 یک شماره بین‌المللی و پرمخاطب‌ترین شماره ویژه حوادث و سوانح در اکثر کشورهای جهان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد شماره اضطراری 112، گفت: در سال 1990، اتحادیه اروپا‌ شماره‌ 112 را به عنوان مرکز پاسخگویی به حوادث اعلام کرد که این شماره در اکثر کشورهای اروپایی، آسیایی، آمریکایی و ... به عنوان شماره پاسخگویی اضطراری به ثبت رسیده است.

مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه در کشورمان حوادث و سوانح مختلفی از قبیل زمین لرزه، سیل و آب گرفتگی، برف، کولاک، دریایی و ... رخ می‌دهد، گفت: تفاوت شماره اضطراری 112 با شماره 147 در این است که این شماره مطابق با دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور است؛ به گونه‌ای که شماره‌های فی ما بین 110 تا 115 به عنوان شماره‌های اضطراری تعریف شده‌اند و خارج از این شماره‌ها به عنوان تمام اضطراری شناخته نمی‌شوند.

مرادی‌پور با اشاره به رایگان بودن برقراری تماس با 112، گفت: یکی از ویژگی‌های این شماره این است که بدون سیم کارت نیز امکان برقراری تماس با 112 امکان‌پذیر است و مهم نیست که خط تلفن همراه متعلق به کدام یک از اپراتورها باشد و هنگامی که گوشی تلفن همراه دارای آنتن باشد، امکان برقراری تماس ممکن خواهد بود.

وی با بیان اینکه از ابتدای تغییر شماره تماس اضطراری هلال‌احمر به 112، تاکنون 50 میلیون تماس با این مرکز حاصل شده است، گفت: تنها 73 هزار و 397 تماس منجر به عملیات شده است که در این میان تلفن‌های همراه اول با اختصاص 47 درصد و پس از آن بیشترین تماس از خطوط ایرانسل با 36 درصد به ثبت رسیده است.

مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه در حال حاضر خط 112 در تمامی کشور مشغول به فعالیت است، گفت: بیشترین تماس‌های حاصله مربوط به پوشش امدادی عملیات‌های جاده‌ای بوده است.

به گفته مرادی‌پور، بیشترین تماس‌ها با خط 112 از استان‌های اصفهان، مازندران و فارس به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
avatar
۱۳۹۲-۱۲-۲۸ ۱۰:۵۹

خودم يکي از پاسخگو 112 خوزستان هستم که متاسفانه بيشتر تماس ها مزاحمت هست خيلي‌ها بدون سيمکارت زنگ ميزنن