• دوشنبه / ۱۱ فروردین ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 93011101790

حریق در کارگاه خانگی خیاطی

حریق در کارگاه خانگی خیاطی

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از نجات سه نفر در پی یک حادثه آتش‌سوزی در یک منزل مسکونی خبر داد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از نجات سه نفر در پی یک حادثه آتش‌سوزی در یک منزل مسکونی خبر داد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در تشریح جزئیات این خبر گفت: به دنبال اعلام یک مورد حادثه آتش‌سوزی در ساعت 22:14 شب گذشته در محله باغ آذری، سه ایستگاه آتش‌نشانی مجهز به تشک نجات و تجهیزات تنفسی به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه محل آتش‌سوزی یک ساختمان مسکونی سه طبقه تک واحدی بود، افزود: آتش‌سوزی در یک کارگاه خیاطی هشت متری در زیرزمین این ساختمان مسکونی اتفاق افتاده بود که مقدار زیادی پارچه و ضایعات پارچه‌ای در این کارگاه وجود داشت.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اینکه این کارگاه هنگام رسیدن نیروهای امدادی به صورت کامل شعله‌ور شده بود، تصریح کرد: تعدادی از ساکنان آپارتمان مسکونی در وضعیت ناایمن در طبقات بالایی گرفتار شده بودند که گروهی از آتش‌نشانان به طبقه منفی یک رفته و مشغول خاموش کردن آتش کارگاه شدند و عده‌ای دیگر به طبقات بالایی می‌روند و سه نفر از ساکنان که دو زن و یک مرد بودند را به سلامت نجات می‌دهند.

ملکی با بیان اینکه نیروهای امدادی ضمن خاموش کردن آتش، از سرایت آن به سایر طبقات جلوگیری کرده و دود ناشی از آتش‌سوزی را نیز از محل تخلیه کردند، گفت: این عملیات در ساعت 23:53 به پایان رسید.

نجات یک زوج از گاز گرفتگی

ملکی همچنین از نجات یک زوج در پی یک حادثه گاز گرفتگی در ساعت 1:17 بامداد امروز خبر داد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اینکه طی یک مورد حادثه گاز گرفتگی در یک منزل مسکونی در محله پونک خیابان گلستان، یک ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام می‌شود، گفت: این حادثه گاز گرفتگی در یک واحد 70 متری در طبقه دوم یک ساختمان هشت واحدی بر اثر نشت گاز مونوکسید کربن رخ داده بود که باعث مسمومیت این دو تن شده بود.

ملکی با اشاره به اینکه اعضای خانواده این زوج اقدام به باز کردن در و خارج کردن این افراد از خانه کرده بودند، اظهار کرد: آتش‌نشانان به محض رسیدن به محل حادثه، پس از ایمن‌سازی محل، این افراد را نجات و تحویل عوامل اورژانس دادند.

وی با بیان اینکه بررسی‌های آتش‌نشانی نشان داد که استفاده از دودکش نامناسب و عدم نصب کلاهک برای آبگرمکن و بخاری گازی باعث انتشار گاز مونوکسید کربن در این منزل شده بود، اظهار کرد: این عملیات در ساعت 1:53 بامداد به پایان رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha