• دوشنبه / ۱۱ فروردین ۱۳۹۳ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 93011101814
  • منبع : نمایندگی همدان

معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری:

شهرداری‌ها برای ایجاد اقامتگاه‌های ارزان، گام جدی بردارند

معاون توسعه و مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به نقش شهرداری‌ها در جذب گردشگران، گفت: شهرداری‌ها در زمینه‌ی ایجاد اقامتگاه‌های ارزان، گامی جدی بردارند.

معاون توسعه و مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به نقش شهرداری‌ها در جذب گردشگران، گفت: شهرداری‌ها در زمینه‌ی ایجاد اقامتگاه‌های ارزان، گامی جدی بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در همدان، سمیع‌الله حسینی‌مکارم شامگاه دهم فروردین‌ماه 1393 در جریان بازدید از ستاد اسکان شهرداری همدان، اظهار کرد: یکی از مسائلی که باید امروز در استان‌ها مورد توجه باشد، ایجاد اقامتگاه‌های ارزان‌قیمت برای مسافران است که شهرداری نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری در این زمینه دارد.

او ادامه داد: با ایجاد این‌گونه اقامتگاه‌ها، مسافران حق انتخاب زیادی برای اقامت خواهند داشت. همچنین مدیریت کردن آن‌ها توسط مسوولان تسهیل خواهد شد.

حسینی‌مکارم با اشاره به این‌که گردشگری باید جایگزین منابع درآمدی نفت و گاز شود، گفت: کشور و به تبع آن استان همدان، پتانسیل‌های گردشگری زیادی دارد که با ایجاد برخی زیرساخت‌ها می‌توان درآمدزایی و اشتغال‌زایی بسیاری داشت.

وی با بیان این‌که گردشگری یک امر فرهنگی است، یادآوری کرد: شهرداری‌ها در زمینه‌ی گردشگری نقش بسیار مهمی می‌توانند داشته باشند و این امر می‌طلبد تا شهرداری و شورای شهر با دیدگاهی مناسب، به این امر توجه کنند.

معاون فرهنگی - اجتماعی شهرداری همدان نیز در جریان این بازدید، گفت: از 29 اسفندماه سال گذشته تا کنون در ستاد اسکان شهرداری، به 225هزار نفر خدمات مختلف داده شده است.

محمدرضا بیاناتی افزود: از 29 اسفندماه 1392 تا امروز، 225هزار و 502 نفر شامل 56هزار و 755 خانوار از خدمات مختلف ستاد اسکان شهرداری همدان بهره‌مند شده‌اند. در این مدت، 92هزار و 321 نفر در قالب 20هزار و 299 خانوار در شهر همدان اسکان داده شده‌اند.

به گزارش ایسنا، معاون توسعه و مدیریت سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور همچنین هنگام بازدید از هتل باباطاهر در همدان گفت: خلأ تبلیغات در پتانسیل‌های گردشگری همدان احساس می‌شود. پتانسیل همدان در زمینه‌های طبیعی، آثار تاریخی، صنایع دستی و جاذبه‌های گردشگری به تبلیغات گسترده در سطح ملی و بین‌المللی نیاز دارد.

حسینی‌مکارم با بیان این‌که وضعیت اقتصادی مردم بر سفرهای نوروزی تأثیرگذار بوده است، ادامه داد: اگر امسال استقبالی از سفر در نوروز نشده است، باید به مردم حق داد، چون از نظر درآمدی، با مشکل روبه‌رو بودند؛ اما با سیاست‌های دولت برای سال 1393 و نوروز 1394 شاهد تغییرات عمده‌ای در این زمینه خواهیم بود.

وی با اشاره به وضعیت آب‌وهوای استان همدان در تابستان، اظهار کرد: باید با تبلیغات مناسب، گردشگران کشورهای حاشیه‌ی خلیج فارس را به سفر به این منطقه ترغیب کرد. مدیران کل استانی باید اداره‌های مرکزی خود در تهران را برای برگزاری سمینارها و همایش‌های ملی و بین‌المللی در همدان راضی کنند، چون این کار در رونق گردشگری موثر است.

مدیرعامل هتل باباطاهر استان همدان نیز در این بازدید، بیان کرد: هتل‌های همدان در تمام فصول، در راستای توسعه‌ی گردشگری استان گام برداشته‌اند و ادامه‌ی این روند نیازمند همکاری و حمایت مسوولان استان است.

شهرام شیروانی با اشاره به وجود معضل «کارتن به دستان» یا اماکن استیجاری غیرمجاز، ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در ایام پیک ورود مسافر با آن روبه‌رو هستیم، «مسافر دزدان» یا «کارتن به دستان» است، آن‌ها گردشگر را به سمت اسکان در اماکن موقت استیجاری غیرمجاز سوق می‌دهند. تمام دستگاه‌های مرتبط با این امر باید به‌طور جدی برای سامان‌دهی آن‌ها ورود پیدا کنند، چراکه این اماکن غیرمجاز تأثیری منفی بر گردشگری استان دارند.

رییس جامعه‌ی هتل‌داران استان همدان تأکید کرد: در حال حاضر با تخفیف‌هایی که از طرف کشور ترکیه برای جذب گردشگر ارائه می‌شود، شاهد استقبال گردشگران ایرانی از تورهای این کشور هستیم؛ ولی چون این تورها با قیمت پایین‌تری بسته شده‌اند، خدمات باکیفیتی به مسافران ارائه نمی‌شود و همین امر موجب سرخوردگی مسافران می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha