• یکشنبه / ۱۷ فروردین ۱۳۹۳ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 93011703593
  • منبع : نمایندگی گیلان

شاید به تیمی دیگر در خلیج فارس بپیوندم

اصغر کاردوست: بسکتبال ایران در جام جهانی‌ زنگ تفریح نخواهد بود

اصغر کاردوست: بسکتبال ایران در جام جهانی‌ زنگ تفریح نخواهد بود

اصغر کاردوست بسکتبالیست ارزنده گیلانی با قامت ۲۱۲ سانتیمتر، متولد ۱ فروردین ۱۳۶۵ و بازیکن پست ۵ تیم‌ ملی‌ ایران است، بازیکن ارزنده‌ای که همواره مورد کم مهری مسئولان ورزشی استان قرار گرفته است.

اصغر کاردوست بسکتبالیست ارزنده گیلانی با قامت ۲۱۲ سانتیمتر، متولد ۱ فروردین ۱۳۶۵ و بازیکن پست ۵ تیم‌ ملی‌ ایران است، بازیکن ارزنده‌ای که همواره مورد کم مهری مسئولان ورزشی استان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه گیلان؛ مشروح این گفت و گو به شرح زیر می‌باشد:

**بسکتبال را از کی و چگونه شروع کردید و نحوه ورودتان به تیم ملی چگونه بود؟

بسکتبال را از سال 80 شروع کردم اما رشته ورزشی آن دوران من بوکس بود و به درخواست دوستانم اولین بار در مسابقات آموزشگاهی بسکتبال ناحیه یک رشت با دبیرستان کمیل به میدان رفتم که قهرمان شدیم و از همان جا استارت بسکتبال من زده شد.

بعد از این مسابقات در تیم نوجوانان رشت به سرمربیگری آقای مهدی صالحی در مسابقات استانی شرکت کردیم و باز هم با اقتدار قهرمان شدیم.

اولین باری که وارد اردوهای ملی شدم این گونه بود که در مسابقات آموشگاه‌های کشور در ارومیه، نظر مربیان تیم ملی آموزشگاهی را جلب کردم و در سال 82 وارد اردوهای ملی شدم. در همان اردوی تیم ملی آموزشگاهی بود که آقای مهران شاهین‌طبع از من خوششان آمد و مرا به تیم جوانان صبا باطری تهران بردند و در واقع استارت کار حرفه‌ای من در بسکتبال زده شد.

همان سال با جوانان صبا باطری قهرمان تهران و کشور شدیم و من در سن 18 سالگی وارد تیم بزرگسالان صبا باطری نیز شدم.

**بهترین مقام ملی که تاکنون بدست آوردید چه بود؟

بهترین مقام ملی من قطعاً قهرمانی در جام ملت‌های آسیا در فیلیپین بود. قهرمان کاپ آسیا هم شدیم که من در کاپ آسیا به عنوان بهترین بازیکن پست 5 مسابقات و جزو 5 بازیکن برتر مسابقات انتخاب شدم. افتخار همراهی با تیم ملی در مسابقات جام جهانی ترکیه را هم داشتم که برای من فرصت ارزشمندی بود که مقابل تیم‌های بزرگی مثل آمریکا،برزیل،کرواسی و اسلوونی بازی کنم.

**چرا لیگ کویت را انتخاب کردید؟ سطح لیگ کویت چگونه است؟

بعد از اینکه در دو سه فصل اخیر که در تیم فولاد ماهان اصفهان بازی کردم و از لحاظ مالی بسیار ضربه دیدم ترجیح دادم برای آرامش بیشتر و همچنین قرارداد مالی بهتر از لیگ ایران خارج شوم. بعد از اینکه پیشنهادات را بررسی کردم پیشنهاد تیم الکاظمه کویت را بهتر از سایر تیم‌ها دیدم و تصمیم گرفتم در این فصل در لیگ کویت بازی کنم. کویت جزو تیم‌های درجه سوم آسیا است ولی تمامی تیم‌ها دو بازیکن خارجی خوب در ترکیب خودشان دارند و همین سطح بازی‌ها را بالا برده است.

امکانات تیم‌های کویتی بسیار بهتر از ایران است و اینجا هر تیمی یک سالن اختصاصی برای تمرین و برای بازی‌های اصلی خودش دارد. در کویت 11 تیم حضور دارند که ابتدا مرحله مقدماتی انجام شد.6 تیم بالای جدول در پلی آف مجدداً با هم بازی می‌کنند تا قهرمان مشخص شود. تیم ما هم جزو شش تیم برتر است و تلاش می‌کنیم مقامی بهتر از مقام چهارم فصل قبل کسب کنیم.

**بازیکن خارجی دیگری در تیم الکاظمی هست؟ مربی تیم الکاظمی هم خارجی هستند؟

غیر از من در تیم ما یک بازیکن آمریکایی هم وجود دارد که در پست سه و چهار بازی می‌کند که بازیکن خوب و قابلی است.خیلی از تیم‌ها مربی صرب و اروپایی دارند ولی مربی تیم ما ایرانی - بحرینی است. مربی خوبی است و من با وی به دلیل اینکه فارسی متوجه می‌شود, ارتباط خوبی دارم.

**برنامه شما برای فصل بعد چیست؟ به لیگ ایران بر می‌گردید؟

سعی می‌کنم فصل بعد هم در خارج از کشور بازی کنم. شاید در همین لیگ کویت بمانم و شاید به تیمی دیگر در خلیج فارس بپیوندم ولی تصمیم اصلی را احتمالاً بعد از جام جهانی اسپانیا می‌گیرم و سعی می‌کنم عجولانه عمل نکنم، بعد از مشورت با مدیر برنامه‌هایم تصمیم منطقی را خواهم گرفت. واقعاً در فصول قبل در لیگ ایران از لحاظ مالی ضرر کردم. به هر حال من هم باید به فکر آینده خودم باشم. بیشتر از 50 درصد قراردادم از تیم ماهان را هنوز نگرفته‌ام و اصلا هم معلوم نیست بتوانم بگیرم.

این مسائل واقعاً روی روحیه من تاثیر بدی گذاشته بود و همین باعث شد از لیگ ایران بروم. البته آینده را نمی‌توان پیش‌بینی کرد و شاید دوباره به لیگ ایران برگردم ولی به تیمی خواهم رفت که همه جوره حرفه‌ای باشد. همین امسال هم از دو سه تیمی که الان مدعی قهرمانی در لیگ برتر هستند پیشنهاد خوبی داشتم ولی بنا به دلایلی که توضیح دادم در ایران نماندم اما بعد از اتمام لیگ کویت در اردیبهشت ماه برای شرکت در اردوهای ملی و آمادگی برای مسابقات جهانی و آسیایی به ایران برمی‌گردم.

**از بسکتبال گیلان و لیگ بزرگسالان که به نام شما برگزار می‌شود خبر دارید؟

اول از همه، جادارد از هیئت بسکتبال تشکر کنم که به بنده بسیار لطف داشتند و لیگ بزرگسالان استان را به نام بنده گذاشتند. من یک دیدار لیگ استان بین تیم‌های نظام مهندسی و آستانه اشرفیه را از نزدیک دیدم که بازی خیلی خوب و پایاپایی بود و از دوستانم شنیدم که سطح بازی‌ها خوب است و با طرح محدودیت سنی که گذاشتند باعث شده جوانان و نوجوانان بیشتر بازی کنند، مطمئن باشید همین موضوع باعث پیشرفت این جوانان می‌شود.

الان بازیکنان در رده‌های سنی می‌دانند که لیگی وجود دارد و تلاش می‌کنند تا در تیمی از لیگ بازی کنند. بازیکن باید مدام در مسابقات بازی کند تا پیشرفت کند. تمرین بدون مسابقه هیچ فایده‌ای ندارد و امیدوارم سال به سال بسکتبال گیلان پیشرفت بیشتری کند و مجدداً در لیگ‌های کشور تیم داشته باشیم تا یاد و خاطره تیم قدرتمند سپیدرود در دهه 70 زنده شود.

**نظرتان در مورد گروه تیم ملی ایران در جام جهانی سال آینده چیست؟

کسی در جام جهانی از ما انتظار شگفتی ندارد و همین استرس ما را کم می‌کند اما مطمئنا برای تفریح به اسپانیا نمی‌رویم و مطمئن باشید با تمام وجود مقابل تیم‌ها بازی خواهیم کرد. اگر بتوانیم غیر از مصر یک تیم دیگر را شکست بدهیم حتی می‌توانیم از گروهمان صعود کنیم ولی کار خیلی سختی داریم. اگر خوب تدارک ببینیم و بازیهای تدارکاتی خوبی برگزار کنیم می‌توانیم با تیم‌ها مقابله کنیم و حداقل اینکه مطمئنم زنگ تفریح نیستیم.

**آیا پاداش قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را از مسئولان ورزش کشور دریافت کرده‌اید؟

بازیکنان تیم ملی خود را سرباز کشور می‌دانند. فقط برای سرافرازی کشورمان ماه‌ها سختی در اردو و دوری از خانواده را تحمل می‌کنیم، حداقل انتظار ما این بود که تبعیضی بین ما و رشته‌های دیگر قائل نشوند ولی متاسفانه الان که چند ماه از جام ملت‌های آسیا گذشته است کوچکترین پاداشی دریافت نکرده‌ایم و فکر هم نکنم دیگر پاداشی به ما تعلق بگیرد. سال آینده جام جهانی و بازی‌های آسیایی کره‌جنوبی را پیش رو داریم اما بسیاری از بازیکنان تیم ملی انگیزه کافی را برای تمرین کردن ندارند و به نظر من حق هم دارند. این در حالی است که همه هم انتظار نتیجه‌گیری به خصوص در بازی‌های آسیایی را از ما دارند که با وضعیت موجود نتیجه‌گیری بسیار سخت خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha