• چهارشنبه / ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 93012006366

تناولی: نگران آثارم هستم

بر سر 46 مجسمه تناولی چه بلایی آمده است؟

بر سر 46 مجسمه تناولی چه بلایی آمده است؟

پرویز تناولی گفت: با گذشت چند هفته از انتقال 11 مجسمه من به موزه هنرهای معاصر، هنوز خبری از 46 مجسمه دیگری که در اختیار سازمان فرهنگی هنری شهرداری قرار دارد، نیست.

پرویز تناولی گفت: با گذشت چند هفته از انتقال 11 مجسمه من به موزه هنرهای معاصر، هنوز خبری از 46 مجسمه دیگری که در اختیار سازمان فرهنگی هنری شهرداری قرار دارد، نیست.

این هنرمند پیشکسوت در گفت‌وگو با خبرنگار بخش تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: پس از صدور حکم دادگاه مبنی بر انتقال مجسمه‌های من به موزه هنرهای معاصر به عنوان طرف ثالث، 11 مجسمه‌ای که در خانه من قرار داشت با وضع اسفناکی به موزه منتقل شد، اما هنوز خبری از 46 مجسمه‌ای که گفته می‌شود در گنجینه امام علی (ع) نگه‌داری می‌شود، نیست.

او افزود: وقتی که 11 مجسمه مرا بردند، درخواست کردیم باقی آثار را هم به موزه هنرهای معاصر بفرستند تا تکلیف پرونده مشخص شود، اما آن‌ها نه تنها به روی خودشان نیاورده‌اند، بلکه حتی درباره سرنوشت آثار هم پاسخگو نیستند.

تناولی همچنین عنوان کرد: حکمی که توسط دادگاه مبنی بر انتقال آثار به موزه هنرهای معاصر تهران صادر شد برای 57 اثر بود. با این حال هنوز از 46 مجسمه‌ای که گفته می‌شود در گنجینه موزه امام علی (ع) است، خبری نیست و من نگران آثارم هستم.

او ادامه داد: من به شایعاتی که پخش شده و گفته می‌شود آثار فروخته یا گم شده‌اند کاری ندارم، من فقط می‌خواهم شهرداری هم به حکمی که دادگاه داده احترام بگذارد و آثار را از موزه امام علی (ع) به موز هنرهای معاصر منتقل کند.

این هنرمند در ادامه اظهار کرد: با وجود گذشت یک هفته از پایان تعطیلات نوروز هنوز آثار را به موزه هنرهای معاصر تحویل نداده‌اند. اگر دلیل موجه و منطقی برای این کارشان دارند اعلام کنند. در غیر این صورت من از راه قانونی مجددا برای انتقال 46 اثر باقی‌مانده به موزه اقدام خواهم کرد.

به گزارش ایسنا، یکشنبه شب 25 اسفند ماه 92 مجسمه‌های پرویز تناولی که مورد اختلاف سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران با این هنرمند است به گفته این هنرمند با وضعی اسفناک جابجا شدند و برخی از آن ها در این جابجایی آسیب دیدند. قرار شد آثاری که در اختیار سازمان فرهنگی هنری است نیز به موزه هنرهای معاصر منتقل شود که هنوز این اتفاق نیفتاده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha