• دوشنبه / ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ / ۰۸:۵۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 93012508886
  • خبرنگار : 71461

/کلام روز/

دلایل حرام‌بودن هم‌جنس‌گرایی در اسلام

همجنس‌گرایی، جهالت و اسراف است. چون عامل به آن نه تنها راه درست و کامل لذت و ارضای شهوت را نمی‌داند و به خلافی عمل می‌کند که حتی این کار را حیوان نمی‌کند بلکه خلاف طبیعت خود و نظام خلقت حرکت می‌کند.

همجنس‌گرایی، جهالت و اسراف است. چون عامل به آن نه تنها راه درست و کامل لذت و ارضای شهوت را نمی‌داند و به خلافی عمل می‌کند که حتی این کار را حیوان نمی‌کند بلکه خلاف طبیعت خود و نظام خلقت حرکت می‌کند.

پس این عمل او، صرفاً از روی شهوت نیست، بلکه در اصل از جهالت است.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، یکی از احکام اسلامی که از سوی منتقدان این دین آسمانی مورد توجه و بعضا حمله قرار گرفته، مخالفت شدید اسلام با هم‌جنس‌گرایی است. آنها احکام اسلام در مورد هم‌جنس‌گرایی را غیرانسانی عنوان کرده و ضد آزادی می‌دانند.

به همین منظور به بررسی آیات قرآنی و احادیثی در مورد این موضوع و علل مخالفت اسلام با آن اشاره می‌کنیم:

خداوند در آیه 7 سوره مومنون می‌فرماید: کسانی که برای اقناع غریزه جنسی خود راهی غیر از ازدواج طلب کنند، تجاوزگرند.

همچنین در مذمّت لواط در قرآن از قول حضرت لوط به قومش آمده است: "آیا در میان جهانیان شما به سراغ جنس مرد می‌روید و همسرانی را که خدا برای شما آفریده است رها می‌کنید؟!‌ شما قوم تجاوزگری هستید".

این رابطه از نظر شرعی کاملا مردود است و هرگز نباید انجام گیرد چنان‌چه امام صادق (ع) در بیان فلسفه حرمت لواط می‌فرماید: اگر آمیزش با پسران حلال بود، مردان از زنان بی نیاز می‌شدند و این موجب قطع نسل بشر می‌شد و مفاسد زیاد اخلاقی و اجتماعی به بار می‌آورد.

در حدیثی از امام رضا (ع) در فلسفه تحریم همجنس‌گرایی چنین آمده است: " فلسفه تحریم مردان بر مردان و زنان بر زنان این است که این امر بر خلاف طبیعتی است که خداوند برای زن و مرد قرار داده (و مخالفت با این ساختمان فطری و طبیعی، سبب انحراف روح و جسم انسان خواهد شد) و به خاطر این است که اگر مردان و زنان همجنس‌گرا شوند، نسل بشر قطع می‌گردد، و تدبیر زندگی اجتماعی به فساد می‌گراید، و دنیا به ویرانی می‌کشد."

از سوی دیگر باید توجه داشت هم‌جنس بازی و بخصوص لواط، عملی بر خلاف فطرت است و هر چه با فطرت هم خوانی ندارد، تأثیر سوء دارد و بر تحیر و سرگردانی و پریشانی آن‏ها افزوده می‌شود. به همین دلیل روایات زیادی درباره مذمت هم جنس بازی نقل شده که بسیار تکان دهنده است. با مطالعه روایات می‌توان به زشت بودن این عمل پی برد.

از نظر پزشکی نیز ثابت شده که رابطه همجنس با همجنس یک رابطه پرخطر است.

منابع:

سوره مومنون آیه 7

سوره شعراء آیه ۱۶۵

وسائل الشیعه، ج۴، ص۲۵۲

استاد مطهری، اخلاق جنسی در اسلام و جهان غرب

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۱۰:۱۲

خيلي بيکارن بابا

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۱۰:۳۴

از نظر «علم پزشکي» (به طور دقيق‌تر علم روان‌پزشکي)، اون‌چه که تحت عنوان Hemosexuality مطرح مي‌شه نه بيماري هستش و نه اختلال. Hemosexuality صرفا يه گرايش جنسي هست و ابدا نيازي به مداخله‌ پزشکي نداره.

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۱۰:۵۰

ايسنا بايد آيات و روايات محکم و بيشتري براي رد اين عمل قبيح ارائه ميداديد نه اينکه فقط به چند مورد کوتاه اکتفا کنيد

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۱۱:۵۰

پناه بر خدا و لعت خدا بر شيطان رجيم. قباحت و زشتي آشکار و نهان اين عمل شيطاني بر هيچ انسان فهيمي پوشيده نيست عملي که به قول نگارنده حتي هيچ حيواني هم آن را انجام نمي دهد.

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۱۱:۵۸

مطالعات کاملا تاييد کرده که همجنس گرايي در اکثر حيوانات وجود دارد، از جمله در زرافه ها و گوسفندهاي نر و تقريبا همه پستانداران و پرندگان. آنهايي که شک دارند لطفا به انگليسي در اينترنت جستجو کنند. (گرچه شخصا از اين عمل بدم ميايد اما افرادي را که چنين گرايشاتي دارند، منحرف و بيمار نمي دانم)

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۱۲:۰۶

کساني که ميل به اين عمل دارند يا از آن حمايت مي کنند خودشان را پست‌تر از حيوان قرار مي دهند چراکه حتي حيوانات نيز از آن تبعيت نمي کنند و اين مسئله ربطي به دين هم ندارد

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۱۲:۱۳

به نظر من اگر در رابطه با موضوع دانش نداريد مقاله ننويسيد. چون هم چهره اسلام رو خراب ميکنيد هم اينکه خواننده هارو به خنده ميندازيد. همونطوري که دوستمون اشاره کرد "Hemosexuality" يک غريزه جنسيه به همنوع. يعني اينکه شخصي که به اصطلاح همجنس‌گراس گرايشي به جنس مخالف خود نداره. ايران جزء معدود کشورهاييه که خيلي سريع اجازه تغيير جنسيت ميده. براي اينکه ديگه اين عمل لواط به حساب نياد. همين کارارو ميکنيد که اتحاديه اروپا بجاي تشکر از ايران بيانيه ميده ديگه.

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۱۲:۲۹

كاملاروشنگرانه و مفيد بود. مطالب بيشتر و كارشناسي‌تر در اين مورد لازم است. الحمدلله كه در كشور ما اين مورد خيلي كم است كه با ارائه مطالبي از اين دست به صفر مطلق مي‌رسد

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۱۴:۴۸

اتفاقا همجنسگرايي در حيوانات به وفور ديده ميشه. نزديكترين حيوان به انسان از نظر ژنتيكى شامپانزه بونوبو است كه نمونه هاى همجنسگرا هم دارد.

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۱۶:۰۱

يکي از عوامل همجنسگرايي تفکيک جنسيتي افراد است، جدا نگه داشتن پسران و دختران از همديگر و نبود عرصه اي باز براي شناخت هم، يکي ديگر از عوامل همجنسگرايي در جامعه ما مي باشد.

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۱۶:۴۵

اين جمله که با اشاره فوق روايت معصوم هست به نظر مي آد لااقل در ترجمه با دقت ترجمه نشده، بخاطر کژتابي که جمله داره: اگر آميزش با پسران حلال بود، مردان از زنان بي نياز مي‌شدند به عبارتي؛ از اين روايت مي توان چنين نتيجه گرفت که در آميزش پسران لذتي هست که چشيدنش باعث دست کشيدن مرد از زن ميشه! لااقل اين يک تعبير از اين جمله هست!!

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۲۹ ۱۵:۵۶

متاسفانه هم دقیقا همینطوریه =\