• شنبه / ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 93013012204
  • منبع : نمایندگی زنجان

افسردگی در تمام موارد منجر به خودکشی نمی شود

افسردگی در تمام موارد منجر به خودکشی نمی شود

ایسنا/زنجان روانشناس مرکز مداخله خانواده به منظور کاهش طلاق بهزیستی استان زنجان عنوان کرد: خوشبختانه بیماری افسردگی در تمام موارد منجر به تفکر خودکشی نمی‎شود و فردی که افسردگی مزمن دارد پس از مراجعه به مشاور و ارجاع به روانپزشک مورد ارزیابی بالینی و تست مخصوص افسردگی قرار گرفته و در صورت احتمال اقدام به خودکشی، تحت درمان قرار می‎‌گیرد.

روانشناس مرکز مداخله خانواده به منظور کاهش طلاق بهزیستی استان زنجان عنوان کرد: خوشبختانه بیماری افسردگی در تمام موارد منجر به تفکر خودکشی نمی‎شود و فردی که افسردگی مزمن دارد پس از مراجعه به مشاور و ارجاع به روانپزشک مورد ارزیابی بالینی و تست مخصوص افسردگی قرار گرفته و در صورت احتمال اقدام به خودکشی، تحت درمان قرار می‎‌گیرد.

"شهین موسوی" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، با بیان این مطلب، اظهارکرد: والدین باید به وضعیت روحی فرزندان خود توجه کرده و به آن‎ها اجازه صحبت بدون جهت‎گیری درمورد مسائل شخصی‎شان را بدهند و در صورت مشاهده علائم افسردگی از قبیل احساس ناامیدی و غم، افت تحصیلی، بی‏‌تحرکی، احساس پوچی و این که به جایی تعلق خاطر ندارند، انزواطلبی، شکست عاطفی در روابط اجتماعی و تحصیلی، بی‏ خوابی، پرخوری یا بی‎اشتهایی عصبی در اسرع وقت در راستای رفع این علائم و برگشت فرزند خود به وضعیت مطلوب روحی اقدام کنند.

موسوی تاکید کرد: نوجوانی دوره بحرانی زندگی هر شخص است و ممکن است باورهای یک نوجوان با واقعیت تضاد شدیدی داشته و فرد درگیر مشکلات عدیده‎ای شود. به گونه‎ای که افکاری که فرد قبول داشته و در ذهن می‌پروراند با واقعیت تفاوت زیادی داشته باشد.

وی ادامه داد: درواقع والدین باید با صحبت‏‎های دوستانه و ایجاد روابط نزدیک با فرزندان خود به آن‎‎ها کمک کنند تا از حالت رویاپردازی خارج شده و به بحران افسردگی دچار نشوند و درواقع فرد باید در محیط خانواده و در راستای برنامه‌ریزی‎های آموزش و پرورش با مهارت‎های بنیادین زندگی از قبیل مهارت‎های ارتباطی و خودشناسی و مهارت حل مساله آشنا شود.

این کارشناس با بیان اینکه اقدام به خودکشی در زنان سه برابر مردان است ولی مردان در عملی ساختن فعل خودکشی موفق‏تر بوده‎اند، تصریح کرد: احساس پوچی و ناامیدی، احساس شکست در امور مختلف اجتماعی و ارتباطی، احساس گناه، افسردگی، اعتیاد، برخی از بیماری‏های روانی از قبیل اسکیزوفرنی و توهم و هذیان، طلاق نیز از عوامل سوق به سمت تفکر خودکشی‎اند و هم چنین افرادی که در خانواده و یا در گذشته خود سابقه خودکشی دارند، افرادی با تیپ شخصیتی مستعد و زنانی که مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته‎اند در معرض آسیب‌پذیری بالا هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha