• یکشنبه / ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ / ۱۶:۲۷
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 93013113449
  • منبع : نمایندگی البرز

رئیس شورای شهر کرج: واگذاری باغ سیب و کاخ مروارید به بنیاد مستضعفان اقدامی اشتباه بود

رئیس شورای شهر کرج: واگذاری باغ سیب و کاخ مروارید به بنیاد مستضعفان اقدامی اشتباه بود

ایسنا/البرز رئیس شورای شهر کرج گفت: واگذاری شناسنامه‌های تاریخی کرج(باغ سیب و کاخ مروارید ) به بنیاد مستضعفان اقدامی غیراصولی و نادرست بود.

رئیس شورای شهر کرج گفت: واگذاری شناسنامه‌های تاریخی کرج(باغ سیب و کاخ مروارید ) به بنیاد مستضعفان اقدامی غیراصولی و نادرست بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) محمود دادگو امروز(31 فروردین)، در جلسه علنی بررسی وضعیت باغ سیب مهر شهر کرج گفت: واگذاری باغ سیب و کاخ مروارید کرج که جزء میراث تاریخی این شهر هستند از ابتدا اشتباه بود و نباید صورت می‌گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که این باغ در کنار اتوبان قرارگرفته می‌تواند بخش زیادی از آلودگی هوا را جذب و از غلظت آلاینده‌های هوا بکاهد اما متاسفانه شاهد این هستیم که هراز چند گاهی خبری از تخریب بخش جدیدی از این باغ منتشر می‌شود و به نظر می‌رسد هیچ کس در قبال این باغ احساس مسئولیت ندارد.

دادگو افزود: مسئولان کشوری نباید فراموش کنند که با تخریب این باغ بخشی از فضای سبز کرج نابود می‌شود و معلوم نیست چه بر سر سلامت شهروندان این شهر می‌آید.

وی ادامه داد: ضعف‌های قانونی باعث شده نهادی که تنها مجوز قطع 340 درخت نیمه خشک را دارد به خود اجازه دهد بدون اخذ مجوز و بدون توجه به عاقبت کارش اقدام به قطع 2000 درخت سبز و سالم کند.

دادگو تصریح کرد: وضعیت این باغ به مرحله بحرانی رسیده و این بار شورای شهر قصد دارد به صورت جدی وارد این قضیه شده و تکلیف باغ سیب مهر شهر کرج را مشخص کند.

رئیس شورای شهر کرج یادآورشد: متولیان این باغ باید نسبت به فاجعه به بار آمده پاسخگو باشند هرچند تا کنون اقدامی از سوی مالکان این باغ صورت نگرفته است.

این مسئول ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری مراجع قضایی مجرمان این پرونده دستگیر شده‌اند و بدون شک عواقب اقدام غیراصولی و نادرست خود را خواهند دید.

به گزارش ایسنا، در پایان جلسه مقرر شد کمیته‌ای متشکل از اعضاء شورای اسلامی شهرکرج و همچنین مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج برای پیگیری هر چه سریعتر وضعیت باغ سیب تشکیل شود و ظرف مدت یک هفته نتیجه را اعلام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha