• جمعه / ۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 93020502782

ضوابط ارائه خدمات لیزینگ و تسهیلات صندوق نوآوری به محصولات دانش‌بنیان اعلام شد

ضوابط ارائه خدمات لیزینگ و تسهیلات صندوق نوآوری به محصولات دانش‌بنیان اعلام شد

دستورالعمل همکاری با بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری، روش ارائه خدمات لیزینگ محصولات دانش بنیان و ضوابط مشارکت صندوق در شرکت‌های دانش بنیان، صندوق‌ها و شرکت‌های سرمایه گذاری ریسک پذیر در آخرین جلسه هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام شد.

دستورالعمل همکاری با بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری، روش ارائه خدمات لیزینگ محصولات دانش بنیان و ضوابط مشارکت صندوق در شرکت‌های دانش بنیان، صندوق‌ها و شرکت‌های سرمایه گذاری ریسک پذیر در آخرین جلسه هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام شد.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا، دکترسلطانی، رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به برگزاری هفتمین جلسه هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در دوم اردیبهشت‌ماه امسال و با بیان اینکه دستورالعمل کار با بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری، رویه‌های ارائه خدمات لیزینگ محصولات دانش بنیان و همچنین رویه‌های مشارکت صندوق به تصویب هیات عامل رسید،‌ گفت:‌ براساس مطالعات صورت گرفته و رویه‌ها و دستورالعمل‌های تهیه شده، در سه قالب عاملیت مالی، عاملیت ضمانت‌نامه‌ای و همچنین دستورالعمل پرداخت یارانه تسهیلات دریافتی شرکت‌های دانش بنیان از بانک‌ها، مورد بررسی و تصویب اعضای هیات عامل قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در این راستا تشخیص صلاحیت استفاده از نوع خدمات برعهده صندوق نوآوری و شکوفایی خواهد بود.

سلطانی همچنین افزود: در این جلسه که با حضور اعضای هیات عامل صورت پذیرفت، رویه و ضوابط ارائه خدمات لیزینگ و فروش اقساطی محصولات دانش بنیان نیز مورد بررسی و تصویب قرار گرفت. با توجه به اینکه یکی از مشکلات عمده محصولات دانش بنیان شرکت‌ها، مشکل فروش و بازار است، این بسته حمایتی در قالب خدمات لیزینگ می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات اینگونه شرکت‌ها باشد.

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: همچنین مصوب شد که شرکت‌های دانش بنیان بتوانند از این دستورالعمل درنمایشگاه‌های محصولات داخلی، استفاده کنند.

سلطانی با بیان اینکه درهفتمین نشست هیات عامل صندوق در دولت جدید، دستورالعمل فعال‌سازی خدمات صندوق در حوزه مشارکت و سرمایه‌گذاری در طرح‌های دانش بنیان و همچنین صندوق‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت، گفت: البته این دستورالعمل باید به تصویب کمسیون دائمی صندوق برسد تا قابلیت اجرائی پیداکند.

به گفته وی، با اجرایی شدن تصمیم فوق، طرح‌های دانش بنیان حائز اهمیت برای کشور که دارای ارزش افزوده بالا نیز باشند، از مزایای مشارکت صندوق نوآوری در سرمایه گذاری به دوصورت مشارکت حقوقی ومشارکت مدنی باشرکت‌های دانش بنیان بهره‌مند خواهند شد؛ که این تصمیم نیز به مثابه سایر موارد مصوب، می‌تواند راهکار بسیار مناسبی برای توسعه فعالیت‌های دانش بنیان در کشور محسوب شود.

سلطانی خاطرنشان کرد: براین اساس صندوق‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطر پذیر نیز می‌توانند بخشی از سهام خود را به صندوق نوآوری و شکوفایی واگذار کرده و از مزایای سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفای در این حوزه بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha