• شنبه / ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 93020603399
  • منبع : مطبوعات

معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد

پررنگ‌تر شدن نقش محوری پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی به عنوان مرکز هماهنگی ایمنی زیستی

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، روز چهارشنبه از بخش‌های تحقیقاتی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران بازدید کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، روز چهارشنبه از بخش‌های تحقیقاتی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران بازدید کرد.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، طی این بازدید که با همراهی دکتر طهماسبی، معاون پژوهشی سازمان صورت گرفت، دکتر زند از بخش های تحقیقاتی فیزیولوژی مولکولی، ژنومیکس، بیوتکنولوژی میکروبی و ایمنی زیستی، کشت بافت و انتقال ژن و تجاری سازی و انتقال فناوری بازدید و از نزدیک در جریان روند فعالیتهای تحقیقاتی و پژوهشی بخشهای مذکور قرار گرفت.

طرح‌های تنش‌های محیطی گندم، جو و گراسها، توالی یابی ژنوم با استفاده از نسل جدید توالی یابی، پروژه های کود، سم نانو و ...، تولید فراورده های میکروبی، تولید مواد با ارزش از ضایعات پسماند، بیوکنترل و عوامل میکروبی، پروژه های برنج تراریخته، پنبه تراریخته، سبزیجات هیبرید، کلزا، ریزازدیادی، دبل هاپلوئیدی و انتقال ژن و رهاسازی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران از جمله مواردی بود که توسط اعضای هیات علمی و محققان به اطلاع دکتر زند و دکتر طهماسبی رسید.

در ادامه این بازدید، میهمانان طی نشستی با مدیران پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران به استماع گزارشی از رییس، معاونان و چند تن از روسای بخش‌های تحقیقاتی پرداخته و در ادامه رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی طی سخنانی بر ضرورت همگرایی پروژه های تحقیقاتی و پرهیز از فعالیت تک بعدی بخش‌ها و موسسات تحقیقاتی تاکید کرد.

زند با مثبت ارزیابی کردن جلسه اخیر خود با رییس جمهور، نوسازی تحقیقات کشاورزی و اعتماد سازی افراد اثر گذار را از جمله موارد با اهمیتی ارزیابی کرد که در شرایط کنونی بسیار راهگشا خواهد بود.

وی با تاکید بر انجام کارهای ضروری، وظیفه اصلی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران را کمک به توسعه بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی و ایمنی زیستی در سایر موسسات و کاربردی کردن طرح های تحقیقاتی در این حوزه ها عنوان کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پایان بر اهمیت پررنگتر شدن نقش محوری پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران به عنوان مرکز هماهنگی ایمنی زیستی کشور تاکید کرد.

دکتر طهماسبی هم طی سخنانی کوتاه ضمن مثبت ارزیابی کردن دستاوردهای پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران بر استفاده از ظرفیت‌های علمی این پژوهشکده تاکید کرد.

در پایان، دکتر زند از پروژه ساختمان جدید و گلخانه کشت محصولات تراریخته کشور بازدید و با بخش‌های مختلف آن آشنا شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha