• یکشنبه / ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 93020704315
  • منبع : نمایندگی سمنان

استاندار سمنان: تأمین آب مطالبه اساسی مردم سمنان از دولت است

استاندار سمنان: تأمین آب مطالبه اساسی مردم سمنان از دولت است

ایسنا/سمنان استاندار سمنان با اشاره به برخی انتقادها و ایرادات مطرح شده به موضوع انتقال آب دریای خزر به استان سمنان گفت: تأمین آب مطالبه اساسی مردم سمنان از دولت است، حال این آب از هر کجا و هر راهی که باشد باید به سمنان منتقل شود.

استاندار سمنان با اشاره به برخی انتقادها و ایرادات مطرح شده به موضوع انتقال آب دریای خزر به استان سمنان گفت: تأمین آب مطالبه اساسی مردم سمنان از دولت است، حال این آب از هر کجا و هر راهی که باشد باید به سمنان منتقل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، محمد وکیلی در کارگروه بررسی انتقال آب دریای خزر به استان سمنان در سالن غدیر استانداری سمنان ضمن انتقاد به برخی اظهارنظرها درباره انتقال آب دریای خزر به سمنان و کویر مرکزی سمنان افزود: کارشناسی‌هایی که مبنای آن رسیدن به بن‌بست باشد کارشناسی نیست چراکه بر اساس گزارشات متقن استان سمنان به آب نیاز دارد.

وی با اشاره به ایرادات برخی از مسئولان سازمان محیط زیست از طرح انتقال آب از دریای خزر به کویر مرکزی ایران اظهار کرد: نباید هیچ‌گاه منافع ملی را بر منافع بخشی ترجیح دهیم، اما نباید نظرات و انتقادها به طرح ملی انتقال آب دریای خزر به استان سمنان سبب سنگ‌اندازی در مسیر اجرای این طرح و رسیدن آن به بن‌بست باشد.

وکیلی با اشاره به برداشت آب دیگر کشورهای ساحلی دریای خزر از آب این دریا و تخلیه نمک آن به داخل دریای خزر از عدم موضع‌گیری انفعالی محیط زیست در این باره و انتقادهای آن نسبت به اجرای آن در ایران گلایه کرد.

استاندار سمنان با اشاره به ترک خوردن و نشست شدید زمین‌های قسمت جنوبی استان سمنان بر اثر کم‌آبی شدید خاطرنشان کرد: بسیاری از پارک‌های ملی استان سمنان بر اثر کم‌آبی در حال خشک شدن بوده و بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری این استان نیز به همین دلیل در معرض خطر هستند و محیط زیست برای این موضوع واکنش نشان دهد.

وکیلی با اشاره به لزوم افزایش جمعیت استان سمنان و نیز کاهش و فقر شدید منابع آبی این استان خاطرنشان کرد: استان سمنان در آینده به بیش از 640 میلیون متر مکعب برای تأمین آب مصرفی و جبران منابع آب زیرزمینی نیاز دارد.

وی با اشاره به تأمین آب مطالبه مردم از دولت است تصریح کرد: کمبود آب باید از هر راهی که لازم است جبران شود خواه دریای خزر باشد و خواه دریای عمان و هر جای دیگری که از نظر کارشناسان ممکن است.

وکیلی انتقال آب دریای خزر را شامل سه بخش قوانین و مقررات، کارشناسی و اجرا و استقبال مصرف کنندگان دانست و گفت: تسهیل قرانین و مقررات بر عهده دولت است که این مهم را انجام می‌دهیم.

وی افزود: کارشناسی و اجرا بر عهده پیمانکار بوده که باید آن را به نحو احسن انجام دهد.

استاندار سمنان با اشاره به لزوم استقبال مصرف کنندگان، به ویژه صنایع استان سمنان از انتقال آب دریای خزر به سمنان تصریح کرد: بخش زیادی از این آب توسط دولت خریداری می‌شود.

استاندار سمنان با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در طرح ملی انتقال آب گفت: آمادگی برای انتقال تمام و یا قسمتی از سرمایه‌گذاری و یا اجرای طرح انتقال آب دریای خزر به بخش خصوصی وجود دارد و دولت نیز خرید 50 درصد از آب انتقال یافته را تضمین می‌کند و حاضر است برای این مهم پیش‌ پرداخت نیز بپردازد.

وکیلی با بیان اینکه انتقال آب دریای خزر توجیه اقتصادی بالایی داشته و طرح بسیار موفقی است از این طرح به عنوان طرحی با توجیه اقتصادی زیاد یاد کرد.

وی با اشاره به اینکه صنایع استان سمنان به شدت به منابع آبی نیاز دارند از صنایع این استان خواست تا برای این طرح بزرگ و ملی سرمایه‌گذاری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha