• یکشنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 93021409005
  • منبع : نمایندگی البرز

واگذاری 30 هکتار از کاخ مروارید به میراث فرهنگی البرز

واگذاری 30 هکتار از کاخ مروارید به میراث فرهنگی البرز

ایسنا/البرز مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز ازآغاز مرمت و بازسازی کاخ مروارید در چند فاز خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز ازآغاز مرمت و بازسازی کاخ مروارید در چند فاز خبر داد.

ابوالفضل عبیدی، درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اعلام این خبر اظهار کرد: 30 هکتار از مجموعه کاخ مروارید بر اساس ابلاغ دادستانی کرج به میراث فرهنگی البرز واگذار شده است.

وی افزود: این مساحت شامل کاخ اصلی، چند بنای اداری و قسمتی از فضای باغ این کاخ بزرگ است و با واگذاری این کاخ به مجموعه میراث فرهنگی به زودی مراحل مرمت و بازسازی قسمت‌های تخریب شده این بنای تاریخی آغاز و پس از آن درهای این کاخ برای بازدید عموم به روی مردم گشوده می‌شود.

عبیدی خاطرنشان کرد: متأسفانه بخش‌های زیادی از این باغ به شکل گسترده‌ای تخریب شده که بدون شک مرمت و بازسازی آنها به صرف زمان، هزینه و اعتبار فراوانی نیاز دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر کارشناسان میراث فرهنگی البرز در حال پژوهش و بررسی زمان و اعتبار مورد نیاز برای مرمت‌های اضطراری این کاخ هستند تا بتوانند با انجام این مرمت‌ها از ادامه روند تخریبی این بنای تاریخی جلوگیری کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز یادآورشد: با برنامه ریزی‌های انجام شده بناست درهای این کاخ درهفته میراث فرهنگی به روی مردم باز شود تا مردم طی این مدت از نزدیک بینند که در طول 10 سال گذشته چه بر سر این بنای تاریخی آمده است.

وی اظهار کرد: قبل از هفته میراث فرهنگی بخشی از مرمت‌های اضطراری این بنا انجام و فضای کلی آن پاکسازی می‌شود تا این مجموعه برای بازدید مردم آماده شود.

وی درپایان گفت: هنوز اعتبار لازم برای مرمت و بازسازی این بنا مشخص نشده و امید است بخشی از اعتبار لازم از محل بودجه استانی و بخشی نیز از سوی سازمان میراث فرهنگی تأمین شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha